Poczta Polska oferuje w sumie niemal 1000 tytułów prasowych, w tym dzienniki lokalne i ogólnopolskie oraz czasopisma (tygodniki, miesięczniki, kwartalniki, półroczniki i roczniki) – magazyny opinii, tytuły branżowe, hobbystyczne, telewizyjne, dla dzieci oraz pisma poradnikowe i rozrywkowe. W placówkach pocztowych można kupić także wydania specjalne oraz dodatki do różnych tytułów prasowych.
Poczta Polska oferuje swoim klientom usługę prenumeraty i bez dodatkowych opłat za doręczenie i obsługę dostarcza zamówione przez nich tytuły prasowe pod wskazany adres. Zamówienia na prenumeratę można składać za pośrednictwem strony internetowej Poczty Polskiej, w placówkach pocztowych oraz u listonoszy, z możliwością wyboru sposobu płatności. Dzięki temu klienci otrzymują swoje ulubione tytuły regularnie pod wskazany przez nich adres.
Co najchętniej kupują klienci w placówkach
W 2024 roku Poczta Polska odnotowała wzrosty sprzedaży m.in. w kategoriach: tygodniki opinii, tygodniki hobbystyczne (m.in. o tematyce sportowej) oraz niektóre dzienniki regionalne. Klienci Poczty Polskiej chętnie kupowali tygodniki opiniotwórcze, m.in. „Newsweek Polska”, „Polityka”, „Angora”, poradnikowe – „Dobry Tydzień”, „100 Rad”, „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie” oraz „Poradnik Domowy”. Niekwestionowanymi liderami sprzedaży wśród tygodników były jednak popularne magazyny: „Chwila dla Ciebie”, „Życie na Gorąco” i „Twoje Imperium”. Bardzo dobrze sprzedawał się także tytuł adresowany do miłośników futbolu – „Piłka Nożna”.
Od lat w Poczcie Polskiej bardzo dobrze sprzedają się także tygodniki telewizyjne. W ub. roku na pierwszym miejscu uplasował się „Tele Tydzień”, ale klienci chętnie sięgali także po inne tytuły z tej kategorii.
Spośród dzienników klienci Poczty Polskiej najchętniej kupowali „Fakt”, „Gazetę Wyborczą”, „Przegląd Sportowy” i „Super Express”, a z tytułów lokalnych „Echo Dnia”, „Gazetę Krakowską”, „Gazetę Współczesną Białystok” i „Dziennik Łódzki”.
Wśród tytułów dla młodszych czytelników dobrze sprzedawały się różnego rodzaju pisma edukacyjne oraz związane z popularnymi dziecięcymi zainteresowaniami: klockami Lego, lalkami LOL czy Pokemonami. Od lat klienci Poczty Polskiej bardzo chętnie kupują także różnego rodzaju krzyżówki: panoramy, jolki, szyfrokrzyżówki, łamigówki, wykreślanki, sprzedawane jako wydania samodzielne oraz wydania specjalne różnych tytułów prasowych.
Tysiące punktów sprzedaży
Za pośrednictwem Poczty Polskiej prasę można kupić na terenie całego kraju – w około 4600 placówkach pocztowych, zlokalizowanych w dużych aglomeracjach, ale także w mniejszych miejscowościach i na obszarach wiejskich. W wielu lokalizacjach Poczta Polska jest jedynym miejscem zapewniającym dostęp do prasy. W placówkach pocztowych prasa wyeksponowana jest najczęściej na dedykowanych stojakach. Przed zakupem klienci mogą przejrzeć interesujące ich tytuły, a w około 300 placówkach, w których zmienił się standard ekspozycji prasy, dodatkowo można tam zapytać pracownika wspomagającego klientów na sali obsługi, tzw. frontmana, o radę dotyczącą oferty handlowej.
źródło: Poczta Polska