Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Poczta Polska: utrzymujemy silną pozycję na rynku sprzedaży prasy

pojazdy Poczty Polskiej
fot. Poczta Polska
Z badań wynika, że prasę – w druku lub cyfrowo - czyta w Polsce 82% osób w wieku 15-75 lat. Poczta Polska jest jednym ze znaczących sprzedawców prasy papierowej. Zainteresowaniem czytelników odwiedzających placówki pocztowe cieszą się tytuły skierowane do osób w każdym wieku i o różnych pasjach. Klienci Poczty Polskiej chętnie korzystają także z usługi prenumeraty – a prasa dociera do nich regularnie i bez dodatkowych opłat, prosto pod wskazany adres - pisze spółka w komunikacie.

Poczta Polska oferuje w sumie niemal 1000 tytułów prasowych, w tym dzienniki lokalne i ogólnopolskie oraz czasopisma (tygodniki, miesięczniki, kwartalniki, półroczniki i roczniki) – magazyny opinii, tytuły branżowe, hobbystyczne, telewizyjne, dla dzieci oraz pisma poradnikowe i rozrywkowe. W placówkach pocztowych można kupić także wydania specjalne oraz dodatki do różnych tytułów prasowych.

Poczta Polska oferuje swoim klientom usługę prenumeraty i bez dodatkowych opłat za doręczenie i obsługę dostarcza zamówione przez nich tytuły prasowe pod wskazany adres. Zamówienia na prenumeratę można składać za pośrednictwem strony internetowej Poczty Polskiej, w placówkach pocztowych oraz u listonoszy, z możliwością wyboru sposobu płatności. Dzięki temu klienci otrzymują swoje ulubione tytuły regularnie pod wskazany przez nich adres.

Co najchętniej kupują klienci w placówkach

W 2024 roku Poczta Polska odnotowała wzrosty sprzedaży m.in. w kategoriach: tygodniki opinii, tygodniki hobbystyczne (m.in. o tematyce sportowej) oraz niektóre dzienniki regionalne. Klienci Poczty Polskiej chętnie kupowali tygodniki opiniotwórcze, m.in. „Newsweek Polska”, „Polityka”, „Angora”, poradnikowe – „Dobry Tydzień”, „100 Rad”, „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie” oraz „Poradnik Domowy”. Niekwestionowanymi liderami sprzedaży wśród tygodników były jednak popularne magazyny: „Chwila dla Ciebie”, „Życie na Gorąco” i „Twoje Imperium”. Bardzo dobrze sprzedawał się także tytuł adresowany do miłośników futbolu – „Piłka Nożna”.

Od lat w Poczcie Polskiej bardzo dobrze sprzedają się także tygodniki telewizyjne. W ub. roku na pierwszym miejscu uplasował się „Tele Tydzień”, ale klienci chętnie sięgali także po inne tytuły z tej kategorii.

Spośród dzienników klienci Poczty Polskiej najchętniej kupowali „Fakt”, „Gazetę Wyborczą”, „Przegląd Sportowy” i „Super Express”, a z tytułów lokalnych „Echo Dnia”, „Gazetę Krakowską”, „Gazetę Współczesną Białystok” i „Dziennik Łódzki”.

Wśród tytułów dla młodszych czytelników dobrze sprzedawały się różnego rodzaju pisma edukacyjne oraz związane z popularnymi dziecięcymi zainteresowaniami: klockami Lego, lalkami LOL czy Pokemonami. Od lat klienci Poczty Polskiej bardzo chętnie kupują także różnego rodzaju krzyżówki: panoramy, jolki, szyfrokrzyżówki, łamigówki, wykreślanki, sprzedawane jako wydania samodzielne oraz wydania specjalne różnych tytułów prasowych.

Tysiące punktów sprzedaży

Za pośrednictwem Poczty Polskiej prasę można kupić na terenie całego kraju – w około 4600 placówkach pocztowych, zlokalizowanych w dużych aglomeracjach, ale także w mniejszych miejscowościach i na obszarach wiejskich. W wielu lokalizacjach Poczta Polska jest jedynym miejscem zapewniającym dostęp do prasy. W placówkach pocztowych prasa wyeksponowana jest najczęściej na dedykowanych stojakach. Przed zakupem klienci mogą przejrzeć interesujące ich tytuły, a w około 300 placówkach, w których zmienił się standard ekspozycji prasy, dodatkowo można tam zapytać pracownika wspomagającego klientów na sali obsługi, tzw. frontmana, o radę dotyczącą oferty handlowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *