Systematycznie rozwijamy nasze współprace z dotychczasowymi klientami o nowe działania i nawiązujemy relacje z nowymi podmiotami. Obecnie obsługujemy na wyłączność 6 sieci handlowych funkcjonujących na polskim rynku, które stale rozszerzają portfolio asortymentu o nowe produkty. Dzięki rozbudowie magazynu-mroźni w Żninie oraz budowie nowego centrum dystrybucyjnego w Nowym Dworze Mazowieckim, mogliśmy znacząco zwiększyć nasze możliwości operacyjne. Widzimy dalszy potencjał do wzrostu w kontekście prowadzonych przez nas operacji, co jest ściśle związane z popytem na produkty wymagające kontrolowanej temperatury. W związku z tym podjęliśmy decyzję o rozbudowie naszego magazynu-mroźni w Radomsku o 16 tysięcy miejsc paletowych – mówi Kris Verbruggen, prezes zarządu Frigo Logistics.
Rosnące wolumeny w sektorze logistyki mrożonek wynikają m.in. z utrzymującego się trendu na tego rodzaju produkty. Według danych opublikowanych w ubiegłym roku przez firmę badawczą YouGov, artykuły mrożone kupowane są regularnie przez 98% gospodarstw domowych w średniej ilości około 23 kg rocznie. Do kategorii produktów notujących najwyższe wzrosty w okresie objętym badaniem (wrzesień 2023 – wrzesień 2024) firma badawcza zalicza mrożone owoce, warzywa, a także produkty mączne i ziemniaczane.
Wzrost popularności na produkty mrożone jest związany z nawykami żywieniowymi i zakupowymi konsumentów, jak i rozwojem kanałów sprzedaży produktów spożywczych. Trzeba pamiętać, że produkty mrożone to nie tylko lody lub owoce, lecz także szeroka gama dań gotowych oraz inne produkty spożywcze, w tym mrożone pieczywo, które na znaczeniu zyskuje szczególnie w dużych sieciach handlowych i w sektorze HoReCa. Odpowiednio mrożone artykuły spożywcze zachowują swoje wartości odżywcze i walory smakowe, a ich przydatność do spożycia zostaje dzięki temu procesowi znacznie wydłużona – zaznacza Kris Verbruggen, prezes zarządu Frigo Logistics.
źródło: Frigo Logistics