Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Port Gdańsk: rusza rozbudowa Nabrzeża Węglowego [FILM]

Nabrzeże Węglowe w Porcie Wewnętrznym zostanie przebudowane. Zarząd ZMPG S.A. podpisał 10 marca umowę z generalnym wykonawcą, firmą Budimex. Dzięki tej inwestycji Port Wewnętrzny stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny dla operatorów logistycznych i przewoźników. Umowę podpisał Zarząd Morskiego Portu Gdańsk: prezes Dorota Pyć, wiceprezes ds. Finansowych i Bezpieczeństwa Alan Aleksandrowicz, wiceprezes ds. Infrastruktury Krzysztof Kaczmarek. Stronę generalnego wykonawcy inwestycji, czyli firmy Budimex, reprezentował Antoni Ciepielewski.

Przedsięwzięcie to jest kolejnym zadaniem realizowanym w ramach projektu, który obejmuje kompleksową przebudowę niemal 2 km nabrzeży w Porcie Wewnętrznym. W ramach tego pakietu modernizowane są już Nabrzeża Rudowe III i Bytomskie. W kolejce czeka jeszcze Nabrzeże Wiślane.

Inwestycja ta przyniesie ogromne korzyści dla naszego regionu i Portu Gdańsk. Dzięki niej znacznie zwiększymy elastyczność operacyjną oraz efektywność przeładunków, co przełoży się na wzrost obrotów portowych. Oprócz tego, dzięki przygotowaniu infrastruktury do wdrożenia zielonych technologii, podniosą się nasze standardy ekologicznepodkreśla Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk.

Dla większych statków

Nabrzeże Węglowe, zlokalizowane w Basenie Górniczym, od dziesięcioleci odgrywa kluczową rolę w obsłudze ładunków masowych. Sam Basen Górniczy powstał w pierwszej połowie XX wieku jako strategiczny element portowej infrastruktury przeładunkowej, związanej z eksportem węgla i rud metali. Był to istotny punkt na mapie gospodarczej Polski, łączący Górny Śląsk i Zagłębie z rynkami międzynarodowymi.

Obecnie, z uwagi na zły stan techniczny, część Nabrzeża Węglowego nie jest wykorzystywana do obsługi statków i prowadzenia przeładunków. W ramach podpisanej właśnie umowy, zostanie wykonane nowe nabrzeże o długości 540 metrów, o konstrukcji płytowej. Prace prowadzone będą dwuetapowo. Pierwsza część obejmie 252 metry nabrzeża, kolejna – 294 metry. Na nabrzeżu zostanie wykonana żelbetowa nawierzchnia, tory kolejowe i szyny poddźwigowe. Nabrzeże zostanie wyposażone w pachoły o nośności 1000 kN i punktowe urządzenia odbojowe. W ramach inwestycji zostaną wybudowane również nowe sieci wodociągowe, kanalizacja deszczowa z systemem podczyszczania i sieci elektroenergetyczne. Prace czerpalne przy nabrzeżu wykonane zostaną do głębokości 11,20 m (obecna głębokość to ok. 8 m).

Celem inwestycji jest dostosowanie nabrzeża do prowadzenia przeładunków urządzeniami samojezdnymi typu LHM 550 i Mantsinen 300 – obecnie, ze względu na brak nawierzchni, jest to niemożliwe a także dostosowanie nabrzeża do statków o zanurzeniu maksymalnym do 10,60 m i nośności do 100 000 DWT.

Inwestycja opiewa na kwotę 127 mln zł. Ma zostać zakończona do końca 2027 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *