Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Rynek przesyłek w Czechach: Zásilkovna numerem 1

kurier z paczką Packeta
fot. Packeta Group
93% badanych Czechów przynajmniej czasami otrzymuje paczki. Dla 99% z nich najważniejsze jest, by przesyłka dotarła w nienaruszonym stanie a dla 95%, by mogli ją szybko i wygodnie odebrać.

Czesi najchętniej wybierają Zásilkovną (Packetę) – 86%. Jednocześnie jest to najlepiej oceniana firma logistyczna przez badanych. Takie wnioski płyną z tegorocznego badania „Rynek czeski i jego potrzeby” przeprowadzonego przez firmę badawczą Behavio na zlecenie Packeta Group.

Jak wynika z badania, dla Czechów ważna jest wygoda i elastyczność w korzystaniu z usług przewozowych, cenią oni też jakość obsługi i terminowość dostaw. Wybierając dostawcę, nasi południowi sąsiedzi chętnie korzystają z porad rodziny i przyjaciół (36%), odwiedzają strony internetowe firm kurierskich (35%) oraz przeglądają opinie w internecie (33%). Osoby, które wysyłają paczki regularnie, często sprawdzają informacje bezpośrednio na stronach przewoźników (51%). Praktycznie wszyscy badani korzystają z punktów odbioru (90%), lubią też wybierają automaty paczkowe (65%) – zwłaszcza osoby młodsze, w wieku 18-44 lat (75%). Nadal dużą popularnością cieszy się dostawa zamówień przez kuriera lub listonosza (do domu, pracy), z czego korzysta 78% ankietowanych.

Celem badania było poznanie preferencji czeskich konsumentów w zakresie logistyki oraz pozycji rynkowej Zásilkovny. Jest to istotne, ponieważ świadomość różnic w oczekiwaniach klientów na poszczególnych rynkach, ale także znajomość liderów rynku, może stanowić klucz do sukcesu polskich e-sklepów, które próbują swoich sił na czeskim rynku e-commerce. Informacje te pomogą im w lepszym dostosowaniu swoich ofert, w tym sposobu dostawy przesyłek, co może się przełożyć na zdobycie większej przewagi konkurencyjnejmówi Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.

Czego oczekują Czesi?

Najważniejsze dla czeskich konsumentów jest to, by paczka dotarła w nienaruszonym stanie (99% wskazań). Dla 95% respondentów ważna jest możliwość szybkiego i wygodnego odbioru lub nadania. Dla 94% ankietowanych istotne jest, aby przesyłka dotarła na czas, a 90% zamawiających przywiązuje dużą wagę do tego, aby nie spóźnił się także sam kurier. Równie ważna jest też cena (89% wskazań) – ponad połowa Czechów wydaje na dostawy między 200 a 700 czeskich koron (ok. 36 – 126 zł) w ciągu pół roku, a osoby robiące e-zakupy częściej – co najmniej raz w miesiącu – często ponad 1.000 koron (ok. 180 zł).

Jeśli chodzi o częstotliwość zakupów i odbierania przesyłek, 44% badanych robi to przynajmniej kilka razy w miesiącu, 38% kilka razy na pół roku, a 11% kilka razy rocznie. Warto zauważyć, że osoby w wieku 25-44 lat (46%) oraz te z wyższym wykształceniem (50%) odbierają paczki częściej niż kilka razy w miesiącu, co wskazuje, że to właśnie ta grupa najchętniej robi e-zakupy.

Packeta / Zásilkovna numerem 1 w Czechach

W ciągu ostatniego roku aż 86% respondentów korzystało z usług Zásilkovna (pod takim brandem działa na czeskim rynku Packeta). Badani wysoko ocenili markę, która osiągnęła wskaźnik NPS na poziomie 55 (w skali od -100 do 100). Na kolejnych miejscach, jak wynika z badania na zlecenie Packeta Group, uplasowały się takie firmy jak: PPL z wynikiem 12, Balíkovna – 1, DPD z oceną 0. Najgorszy wskaźnik NPS, na poziomie -46 uzyskała Czeska Poczta. W praktyce oznacza to, że klienci Packety / Zásilkovnej są wyjątkowo lojalni – aż 64% zarekomendowałoby tę firmę swoim znajomym czy rodzinie. Dla porównania – Pocztę Czeską zarekomendowałoby zaledwie 15% respondentów.

Cieszymy się, że wyniki badania jasno potwierdziły, że jesteśmy numerem 1 w oczach konsumentów czeskich, czyli klientów e-sklepów. Rynek logistyki paczkowej jest niezwykle konkurencyjny, jednak doskonaląc usługi i dostosowując je do zmieniających się potrzeb rynku, od wielu lat utrzymujemy pozycję lidera i status love brandu. Tak znaczący dystans między nami a konkurencją dodaje nam energii do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Powyższe wyniki badania stanowią też dobrą wiadomość dla naszych klientów z Polski – potwierdzają, że dokonali właściwego wyboru partnera logistycznego do rozwoju na rynku czeskimpodsumowuje Justyna Andreas, Managing Director Commercial Entities w Packeta Group.

W badaniu Zásilkovna zyskała też uznanie za elastyczność Z-BOXów, które umożliwiają odbiór przesyłek w dowolnym momencie. Klienci doceniają brak konieczności osobistego kontaktu i kolejek w punktach odbioru, a także nowoczesność i bezpieczeństwo automatów. Jeśli chodzi o aplikację, została ona pozytywnie oceniona za przejrzystość i możliwość sprawdzenia lokalizacji paczki, informacje o godzinach otwarcia punktów dostawy oraz wygodne odzyskanie hasła.

Badanie preferencji i przyzwyczajeń czeskich klientów w zakresie dostaw przesyłek, stanowi cenne źródło informacji i podpowiedzi dla właścicieli polskich e-sklepów, którzy już są obecni na tym rynku lub planują na nim zaistnieć.

źródło: informacja prasowa Packeta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *