Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

UTK: przewozy towarowe w Polsce w I półroczu 2024 r. na tle Europy

terminal kolejowy z lotu ptaka
Pierwsze półrocze tego roku przyniosło słabsze wyniki w kolejowym transporcie towarów. Było tak nie tylko w Polsce, ale i w większości krajów europejskich. Na polskim rynku to niższy o 5,5% poziom zrealizowanej przez pociągi towarowe pracy przewozowej. W krajach europejskich dynamika spadku wyniosła 0,7% rok do roku.

W I półroczu 2024 r. kolejowy transport towarów pozostawał w uwarunkowaniach dużej niepewności i turbulencji związanych z sytuacją geopolityczną w regionie. Dane z rynku kolejowego w Polsce za I półrocze tego roku nie są optymistyczne. Pociągi towarowe w naszym kraju zrealizowały pracę przewozową niższą o prawie 1,7 mld tonokilometrów w porównaniu z poziomem sprzed roku. Jak w tym czasie funkcjonowała kolej towarowa w innych krajach europejskich?

Od stycznia do czerwca 2024 r. pociągi towarowe w 30 krajach europejskich wypracowały ponad 206,3 mld tonokilometrów pracy przewozowej. Ponad połowę tego wolumenu przypada na 3 kraje: Niemcy, Polskę i Francję. Kolej towarowa w Niemczech to 62,8 mld tonokilometrów w tym okresie (30,4% udziału). Polska z 29,1 mld tonokilometrów pracy przewozowej zajmuje drugą pozycję (14,1% udziału). Ponad 16,6 mld tonokilometrów to wynik uzyskany przez kolej towarową we Francji (8,1% udziału).

Po drugiej stronie skali znajduje się Irlandia, gdzie w pierwszym półroczu 2024 r. pociągi towarowe zrealizowały pracę przewozową na poziomie niespełna 37 mln tonokilometrów (udział 0,02%). Nieznacznie więcej (79 mln tonokilometrów) wykazała Macedonia Północna (udział 0,04%). Podobnie było w przypadku Luksemburga (82 mln tonokilometrów i 0,04% udziału). Te 3 kraje o najniższej wartości pracy przewozowej łącznie odpowiadają za niespełna 0,1% pracy przewozowej w zestawieniu badanych krajów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *