Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNERZY DZIAŁU 'CENTRA LOGISTYCZNE':

Zawodowi kierowcy w parkach magazynowych: kluczowe wyzwania dla branży TSL

fot. MDC2
Fundacja Truckers Life, we współpracy z MDC2 i Fortress, opublikowała raport „Problemy w miejscach załadunku i rozładunku: perspektywa przedsiębiorstw”. To kompleksowe opracowanie dotyczące największych wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się kierowcy w miejscach załadunku i rozładunku. Z raportu jednoznacznie wynika, że w branży logistycznej świadomość potrzeb i warunków pracy kierowców nadal nie jest wystarczająca.

W raporcie zebrano opinie przedstawicieli 500 przedsiębiorstw z różnych sektorów, w tym przewoźników, załadowców, deweloperów magazynowych oraz operatorów logistycznych. Zidentyfikowano ich najczęstsze problemy, wpływające negatywnie na efektywność operacji transportowych. Zgodnie z wynikami raportu 33% firm nie angażuje się w inicjatywy społeczne. 31% firm nie planuje poprawy obsługi kierowców, a jedynie 2,8% zamierza wprowadzić zmiany w ich warunkach pracy. 54% firm nie oferuje zewnętrznych stref odpoczynku dla kierowców. Aż 60% firm nie widzi potrzeby wspólnego wypracowania zasad rynkowych przyjaznych kierowcom.

Wsparliśmy przygotowanie raportu fundacji, ponieważ chcemy, by branża magazynowa uzmysłowiła sobie, z jakimi trudnościami mierzą się jej interesariusze. Deweloperzy powinni dbać o warunki pracy kierowców wraz z firmami logistycznymi i transportowymi – kierowcy stanowią nieodzowne ogniwo w łańcuchu dostaw, a jakość ich pracy przekłada się na sprawne funkcjonowanie całej branżymówi Magda Cieliczko, Head of Marketing, MDC2.

Kierowcy zawodowi skarżą się na brak szacunku dla ich zawodu oraz kiepskie warunki pracy w wielu miejscach załadunku i rozładunku. Ale by nastąpiła zmiana na lepsze – by poprawić poziom bezpieczeństwa i komfortu pracy kierowców – konieczne jest zaangażowanie całej branży. Trzeba jednak zacząć od podstaw i uświadomić sobie istnienie tego problemu.

Fundacja Truckers Life proponuje regularne ankiety i spotkania, które umożliwią diagnozowanie problemów i wspólne ich rozwiązywanie. Raport stanowi punkt wyjścia do dalszej dyskusji nad poprawą warunków i jakości pracy w całym łańcuchu dostaw i jest ważnym krokiem w stronę budowania lepszego modelu współpracy między firmami, kierowcami oraz załadowcami. Wierzymy, że jego wyniki wpłyną pozytywnie na całą branżęmówi Dagmara Trusewicz, prezes Fundacji Truckers Life.

Poprawę warunków pracy kierowców można osiągnąć na wiele sposobów. Jednym z nich jest odpowiednie projektowanie oraz utrzymanie obiektów logistycznych. Już na etapie ich planowania należy uwzględnić potrzeby kierowców zawodowych, koncentrując się na zwiększeniu bezpieczeństwa i komfortu, a także aspekty związane z wygodą, funkcjonalnością oraz praktycznością z perspektywy fizjologii i psychiki człowieka. Optymalizacja procesów logistycznych także ma znaczenie, wpływa bowiem na odciążenie kierowców.

Zależy nam na poprawie jakości pracy kierowców. Projektujemy parki w taki sposób, aby zapewniały komfort manewrowania autem dostawczym. Udostępniamy kierowcom przestrzenie, w których mogą zadbać o swoje zdrowie i ogólny dobrostan (strefy Rest & Move) umożliwiające podjęcie aktywności sportowych, czy miejsca na odpoczynek i posiłek dodaje Magda Cieliczko.

W projekcie MDC2 Park Łódź South, a także w innych parkach dewelopera, kierowcy mogą korzystać z większych parkingów i mają możliwość dłuższego postoju w bezpiecznym miejscumówi Adrian Winiarek, Development Director, MDC2.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *