Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Scania, SKF i LOTS łączą siły dla zrównoważonego transportu

fot. Scania Polska
Scania, SKF oraz Grupa LOTS podjęły współpracę na rzecz promowania zrównoważonej logistyki, uruchamiając jedną z najdłuższych europejskich tras dla elektrycznych pojazdów ciężarowych. Trasa będzie obsługiwana w ramach partnerstwa z Ahréns Åkeri, należącej do grupy największych prywatnych firm w Szwecji zajmujących się transportem i logistyką. Celem współpracy jest redukcja emisji dwutlenku węgla o 97%, przy jednoczesnej optymalizacji wydajności transportu, uwzględniając 85% rocznego przebiegu pojazdów przy pełnym obciążeniu.

SKF to światowy potentat w produkcji uszczelnień i łożysk, natomiast Grupa LOTS – Lean Optimised Transport Solutions to spółka zależna należąca do Scania od 2016 r., która jest platformą łączącą nabywców rozwiązań transportowych. W ramach współpracy Scania koordynuje przepływy transportowe, a LOTS optymalizuje trasy i zarządza opłatami.

Jak wygląda trasa

Trasa będzie liczyć w sumie 221 tys. km rocznie, co pozwoli zaoszczędzić 298 t emisji CO₂. Wartość ta odpowiada rocznym emisjom CO₂ dla 210 samochodów osobowych w Szwecji. Inicjatywa udowadnia, że wdrożenie transportu elektrycznego to realna strategia mająca na celu tworzenie zrównoważonych rozwiązań logistycznych.

60% wszystkich przewozów drogowych w Europie to trasy o dystansie ponad 300 km dziennie, co pokazuje, że nawet w tych bardziej złożonych segmentach systemu transportowego tkwi potencjał do elektryfikacji. W ramach partnerstwa zweryfikowane zostaną wszystkie parametry operacyjne, w tym optymalizacja zużycia energii, ceny energii elektrycznej oraz maksymalizacja wykorzystania pojazdów.

Współpraca na rzecz ograniczenia emisji

Johan Palmqvist, dyrektor generalny na Europę w Grupie LOTS, uważa, że to partnerstwo to krok ku przejściu na zrównoważoną logistykę. – Dzięki współpracy pomiędzy nabywcami usług transportowych, przewoźnikami oraz partnerami w zakresie ładowania, możemy nie tylko zmniejszyć emisje, ale także zmaksymalizować wykorzystanie pojazdu, co jest kluczowe w osiągnięciu ekonomiczne zrównoważonego transportu. Naszym celem jest ustanowienie punktu odniesienia dla przyszłych rozwiązań logistycznych w Europie – komentuje Palmqvist.

Partnerstwo pozwala na zapewnienie naszym klientom bardziej energooszczędnych i przyjaznych dla środowiska usług transportowych. To właśnie oni wspierają nas w realizacji naszych ambicji osiągnięcia zerowego wpływu netto na klimat w ramach całego naszego łańcucha dostaw –  mówi Måns Isacsson, dyrektor ds. logistyki, SKF Sverige.

Celem współpracy jest stworzenie powtarzalnych pętli z gwarantowanymi wolumenami i wysokim stopniem wykorzystania pojazdów, aby zmniejszyć ryzyko finansowe inwestowania w zieloną technologię. W ten sposób projekt pokazuje, że zrównoważona logistyka może być przyjazna dla środowiska i opłacalna. Plan wdrażania pojazdów elektrycznych jest podzielony na etapy. Przepływy będą weryfikowane na początku 2025 r., a praca na pełną skalę planowana jest na połowę roku.

Zapewniając pełne wykorzystanie przepustowości w obu kierunkach oraz optymalizację ładowania, widzimy nie tylko korzyści dla środowiska, ale także istotną poprawę wydajności eksploatacyjnej. Umowy długoterminowe oraz stabilne wolumeny umożliwiają nam inwestowanie w zieloną technologię, co sprawia, że to partnerstwo jest zarówno zrównoważone, jak i korzystne ekonomicznie – mówi Hampus Ahrén, Dyrektor Operacyjny w Ahréns Åkeri.

Cieszymy się obserwując, jak wspólne działania wiodących graczy w branży torują drogę dla transportu elektrycznego i na nowo kształtują system logistyczny. Partnerstwo pomiędzy SKF, LOTS i Scania pokazuje, że transport towarów z wykorzystaniem pojazdów w pełni elektrycznych jest możliwy nie tylko w przypadku krótszych tras miejskich, ale także w transporcie długodystansowym i ciężkim –  podsumowuje Gustaf Sundell, dyrektor Scania Ventures and New Business.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *