Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Przebudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk dobiegła końca

Ponad 82 mln zł pochłonęła inwestycja, która wpisuje się w długoterminową strategię inwestycyjną Zarządu Morskiego Portu Gdańsk w zakresie rozwoju Portu Wewnętrznego. Przedsięwzięcie poprawi komunikację w rejonie Nabrzeża Przemysłowego od strony lądu, usprawni przeładunki, a także pozwoli na skomercjalizowanie nowych terenów inwestycyjnych.

Rozbudowując infrastrukturę dostępową od strony lądu, podwyższamy standardy obsługi, zwiększamy konkurencyjność i umacniamy pozycję na Bałtyku. Tego typu inwestycje mają niebagatelny wpływ na wzrost przeładunków. Do końca listopada br. w Porcie Gdańsk przeładowano w sumie ok. 74,9 mln ton. Oznacza to, że mamy o 13 mln ton więcej przeładowanych towarów niż w analogicznym okresie ub.r. Według Eurostatu, zanotowaliśmy największy wzrost wśród europejskich portów. Wyprzedziliśmy m.in. Bremerhaven i Barcelonę. A po pierwszym kwartale 2023 r. plasujemy się już na 5. miejscu w UEmówi Łukasz Malinowski, prezes Portu Gdańsk.

Port Gdańsk w ostatnich latach przypomina wielki plac budowy. Rozwija się nie tylko Port Zewnętrzny z głębokowodnymi i wyspecjalizowanymi terminalami przeładunkowymi, ale również port wewnętrzny, który ma charakter uniwersalny. W ub.r. została zakończona inwestycja, polegająca na pogłębianiu toru wodnego i modernizacji ponad 5 km nabrzeży. Dzięki temu zwiększyło się dopuszczalne zanurzenie statków wchodzących do Portu Wewnętrznego. Jak informuje Port Gdańsk, teraz przyszedł czas na finał kolejnego przedsięwzięcia, które było realizowane z myślą o przyszłych kontrahentach i inwestorach, którzy zechcą lokować swoje biznesy właśnie w Porcie Gdańsk. Projekt nosił nazwę ,,Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w porcie morskim w zakresie dostępowej infrastruktury drogowo – kolejowej”.

W ramach inwestycji został m.in. przebudowany układ kolejowy i drogowy pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km. Wszelkie nawierzchnie drogowe zostały wykonane w technologii betonu cementowego.

Poza tym przebudowane są także sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Wybudowana została sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne. Powstało nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze.

Dzięki tej inwestycji mamy możliwość zagospodarowania terenu, który do tej pory był nieużytkowany. Jego powierzchnia to ok. 10 ha. Przymierzamy się do ogłoszenia przetargu na jego dzierżawę. Dla inwestorów ważne jest to, że Nabrzeże Przemysłowe zostało skomunikowane z drogami zewnętrznymimówi Łukasz Malinowski.

źródło: informacja prasowa Portu Gdańsk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *