Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Rekordowy rok ORLEN Paczki

Automat paczkowy Orlen Paczka
fot. Orlen Paczka
ORLEN Paczka zamknęła miniony rok z 70-procentowym wzrostem wolumenu dostarczonych paczek. O prawie 240 procent wzrosła liczba dostaw do automatów paczkowych. To efekt m.in. bardzo dynamicznego rozwoju sieci automatów, która w ubiegłym roku zwiększyła się o ponad 2500 urządzeń.

Dzięki partnerstwu z największymi platformami handlowymi, w 2023 roku ORLEN Paczka zaczęła obsługiwać wysyłki nie tylko w Polsce, ale także do innych krajów Europy Środkowej. Na 2024 rok ORLEN Paczka ma ambitne plany dalszego rozwoju usług, pozyskania nowych partnerów oraz wzmocnienia pozycji na rynku e-commerce.

Ponad 90 procent klientów ORLEN Paczki ocenia jakość usługi jako bardzo dobrą. W ubiegłym roku znalazła się na podium, jeśli chodzi o jakość dostaw do automatów paczkowych, według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2023”. Marka wciąż pozyskuje nowych klientów i dynamicznie umacnia swoją pozycję na rynku e-commerce – jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu detalicznego w Polsce. Nie zwalniamy tempa również w tym roku. Przed nami intensywny czas inwestycji, między innymi w logistykę, które pozwolą na realizację kolejnych celów, zgodnie z naszą strategią rozwojumówi Bartosz Bielak, Członek Zarządu Ruch S.A., operatora logistycznego ORLEN Paczki.

ORLEN Paczka jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci punktów odbioru w Polsce. Przesyłki w ramach usługi dostarczane są już do 10,5 tysiąca punktów, w tym ponad 4500 automatów paczkowych. Liczba tych ostatnich wzrosła w 2023 roku aż o 125 procent. Punkty odbioru ORLEN Paczka znajdują się już w prawie ¾ wszystkich miast w Polsce. Usługa jest coraz chętniej wybierana przez klientów, a nawet wpływa na ich decyzje zakupowe. Według badania Gemius, możliwość skorzystania z usługi ORLEN Paczka jest jedną z najbardziej motywujących do zakupów w sieci.

Dynamiczny rozwój logistyki

Rosnące zapotrzebowanie na usługi świadczone przez ORLEN Paczkę wymaga również intensywnego rozwoju logistyki. W momencie uruchamiania usługi, we wrześniu 2021 roku, ORLEN Paczka miała 13 centrów logistycznych. Tymczasem na koniec 2023 roku było ich już 21. Do końca stycznia 2024 roku zostanie uruchomione centrum w Radomiu, a w lutym – w Ełku. Kolejne lokalizacje są w trakcie przygotowania i rozpoczną działalność w najbliższych miesiącach, co jeszcze bardziej zwiększy możliwości operacyjne.

Równolegle, rozwijane są trasy kurierskie i wzrasta liczba kurierów, których zatrudnienie zwiększyło się w 2023 roku o 50 procent. Pozwala to realizować odbiory przesyłek z magazynów e-sklepów i dostawy do automatów paczkowych również w weekendy – i tym samym zapewnić czas realizacji dostaw w jeden dzień.

Współprace z największymi e-sklepami

Wśród kontrahentów ORLEN Paczki są największe platformy handlowe, jak Allegro i Vinted, z którymi rozwijane są strategiczne partnerstwa. Nowy model współpracy z Allegro obejmuje maksymalne uproszczenie zasad działania. Wystarczy jedno kliknięcie, by dodać ORLEN Paczkę do swoich ofert, bez podpisywania umów bezpośrednio z operatorem logistycznym. Ponadto, aż do stycznia 2025 roku sprzedawcy mogą korzystać z bezpłatnych odbiorów kurierskich. Natomiast dla Vinted ORLEN Paczka stała się partnerem logistycznym, obsługującym wysyłki nie tylko na rynku polskim, lecz również międzynarodowe kierunki, takie jak Litwa i Węgry, a także Czechy i Rumunia. Równolegle, rozwijana jest współpraca z e-sklepami, których klienci mogą zamawiać przesyłki i odbierać je w sieci punktów ORLEN Paczka.

W 2024 roku sfinalizujemy rozmowy z kolejnymi, dużymi sieciami handlowymi. W ten sposób rozszerzamy bazę klientów. Z analiz rynkowych wynika, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 procentwyjaśnia Bartosz Bielak.

Rynek usług logistycznych bardzo dynamicznie zmienił się w ciągu ostatnich lat. ORLEN Paczka odpowiada na te zmiany, dzięki czemu w krótkim czasie stała się znaczącym na polskim rynku operatorem logistycznym. Obecnie już prawie co piąta osoba rozpoznaje i kojarzy markę. Od chwili uruchomienia, ORLEN Paczka notuje znaczne wzrosty wolumenów paczek i zwielokrotnienie liczby nadawców. Usługa gwarantuje dostawy paczek ze sklepów internetowych w jeden dzień roboczy i zapewnia aż trzy dni na odbiór przesyłki.

źródło: informacja prasowa ORLEN

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *