Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Kuehne+Nagel stosuje insetting węglowy dla elektrycznych ciężarówek

fot. Kuehne+Nagel
Firma Kuehne+Nagel wprowadziła rozwiązania insettingu węglowego Book&Claim dla swoich pojazdów elektrycznych. Firma jest pierwszym dostawcą usług logistycznych, który wprowadził dla tej kategorii pojazdów (dotychczas ograniczone do paliw niskoemisyjnych). Wdrażanie rozwiązań dekarbonizacyjnych i osiąganie celów zrównoważonego rozwoju jest ważnym elementem strategii Roadmap 2026 Kuehne+Nagel i filaru Living ESG.

Opracowanie rozwiązań w zakresie insettingu Book&Claim dla transportu drogowego było priorytetem dla Kuehne+Nagel. W październiku ubiegłego roku firma wprowadziła rozwiązanie insettingu dla biopaliwa HVO, a teraz także dla pojazdów elektrycznych. To rozwiązanie zostało przetestowane i zatwierdzone we współpracy z wiodącymi podmiotami zewnętrznymi.

Klienci korzystający z usług transportu drogowego Kuehne+Nagel mogą teraz „ubiegać się” o redukcję emisji dwutlenku węgla poprzez wykorzystanie elektrycznych ciężarówek nawet jeśli nie jest możliwe fizyczne przewożenie ich towarów tymi pojazdami. Powodem może być niewystarczająca infrastruktura ładowania lub ograniczony zasięg i ładowność pojazdów. Rozwiązanie pomoże sprostać tym wyzwaniom, które dziś ograniczają wdrażanie elektrycznych ciężarówek.

Postrzegamy pojazdy akumulatorowo-elektryczne (BEV) jako przyszłość w ograniczaniu emisji w transporcie drogowym. Insetting węglowy wspiera skalowanie rozwiązań niskoemisyjnych, takich jak BEV, i pomaga zmniejszyć koszty, które klienci płacą za te rozwiązania, wspierając tym samym dekarbonizację transportu drogowegoskomentował Hansjörg Rodi, Członek Zarządu Kuehne+Nagel International AG, odpowiedzialny za logistykę drogową.

Pomoc przewoźnikom w finansowaniu elektryfikacji floty

Na razie tylko BEV należące do Kuehne+Nagel są częścią oferty Book&Claim. To dlatego, aby zachować pełną kontrolę i przejrzystość nad dokładnością danych wykorzystywanych w obliczeniach. Zespół zamierza jednak rozszerzyć rozwiązanie na pojazdy BEV obsługiwane przez swoich partnerów, aby móc wspierać również ich w procesie elektryfikacji floty.

Zakup elektrycznych ciężarówek może być dużym obciążeniem finansowym, zwłaszcza dla mniejszych przewoźników. Włączenie ich do naszego rozwiązania wymaga dalszych złożonych zmian w metodologii rachunkowości, co jednocześnie pomogłoby im sfinansować tę transformację. To nasz kolejny priorytetpodsumowuje Rodi.

źródło: informacja prasowa Kuehne+Nagel

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *