Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Scania Polska: pierwszy HUB ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych [FILM]

fot. Scania Polska
Po zeszłotygodniowej premierze pierwszego w Polsce elektrycznego ciągnika Scania 45S, Scania Polska informuje o dostępności dla klientów HUBu ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych w Nadarzynie, k. Warszawy, którego operatorem jest firma EKOEN a dostawcą technologii ładowania firma Ekoenergetyka-Polska. Obiekt, położony jest przy siedzibie głównej Scania Polska, stanowi krok w kierunku przyspieszenia rozwoju zrównoważonego systemu transportowego w naszym kraju.

Docelowa moc stacji to 2,5 MW, co czyni go jednym z największych HUBów w Polsce pod względem mocy sumarycznej (zgodnie z EIPA – stan na koniec lutego 2024).

HUB EKOEN posiada 4 punkty ładowania CCS – każdy o mocy do 350 kW, co wpływa na efektywność tego rozwiązania i wysoką dyspozycyjność pojazdów elektrycznych. HUB jest przygotowany zarówno do obsługi pojazdów osobowych, jak i ciężarowych – oferuje możliwość jednoczesnego ładowania 4 pojazdów osobowych/dostawczych lub 2 pełnowymiarowych zestawów ciężarowych (ciągnik i naczepa lub podwozie i przyczepa).

Obiekt jest odpowiedzią na potrzebę ładowania rosnącej liczby elektrycznych pojazdów ciężarowych na drogach w Polsce i przyspieszenia rozwoju zrównoważonego systemu transportowego.

Kompleksowe usługi Scania związane z elektryfikacją flot klientów obejmują analizę, finansowanie zakupu pojazdu, kontrakty obsługowo naprawcze, a także szereg usług telematycznych zwiększających efektywność transportu.

Jak wygląda ładowanie?

Wykorzystując stację ładowania o jednej z najwyższych mocy na rynku, Scania przeprowadziła ładowanie pojazdu BEV w zakresie 10% – 100%.

Krzywa mocy ładowania ciągnika siodłowego Scania BEV obrazuje całkowite wykorzystanie możliwości stacji ładowania EKOEN w Nadarzynie – 350 kW, najwyższej z dotychczas zarejestrowanych na HUBach EKOEN.

Kamień milowy

Otwarcie pierwszego HUB ma duże znaczenie dla Scania w Polsce, umożliwiając zapewnienie klientom kompleksowych usług ładowania oraz podkreślając zobowiązanie firmy do zrównoważonego rozwoju.

– To kamień milowy w procesie przestawiania ciężkiego transportu na bardziej przyjazne dla środowiska i efektywne rozwiązania transportowe. Jest to sygnał dla całej branży, że elektryczne pojazdy ciężarowe stają się coraz bardziej dostępne i praktyczne – dodaje Paweł Kurzawa.

Technologia MCS ma kluczowe znaczenie dla rozwoju długodystansowego ciężkiego transportu elektrycznego, w których zarówno czas jazdy, jak i czas odpoczynku są regulowane prawnie. Pojazd może być prowadzony maksymalnie 4,5 godziny, po czym kierowca musi zrobić 45-minutową przerwę i w tym czasie ciężarówka musi zostać naładowana wystarczającą ilością energii, aby móc jeździć przez kolejne 4,5 godziny. Ze względu na wielkość akumulatorów istotne jest zarówno szybkie ładowanie, jak i duża moc.

HUB jest objęty usługą Scania Charging Access – pierwszym na rynku rozwiązaniem o zasięgu ogólnoeuropejskim, opracowanym specjalnie z myślą o ładowaniu pojazdów ciężarowych na publicznych stacjach ładowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *