Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DB Schenker: Bezemisyjne dostawy na duże odległości

fot. DB Schenker
Przyszłość należy do pojazdów ciężarowych przyjaznych dla środowiska i klimatu. DB Schenker nieprzerwanie kontynuuje rozwój w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych, tym razem w Szwecji. Jest pierwszą firmą w tym kraju, która rozpoczęła testy elektrycznego samochodu ciężarowego Scania R 450e w regularnym transporcie dalekobieżnym. Kurs na 300-kilometrowej trasie z Jönköping do Södertälje trwa około trzech godzin.

Podczas gdy mniejsze e-ciężarówki są już coraz częściej używane na krótkich trasach, na przykład w transporcie dystrybucyjnym w miastach, korzystanie z bezemisyjnych pojazdów użytkowych z ciężkimi ładunkami jest nadal wyzwaniem. Długie dystanse z ciężkimi ładunkami stawiają wysokie wymagania ciężarówkom i infrastrukturze ładowania.

Projekt E-Charge zrzesza czternastu partnerów, którzy wspólnie opracowują i testują akumulatorowy transport długodystansowy. Testy są przeprowadzane w rzeczywistych warunkach pracy ciężarówek w Szwecji i są dostosowane do czasu jazdy i odpoczynku kierowców. Po trzech latach przygotowań i badań w ramach projektu E-Charge, DB Schenker rozpoczyna testowanie e-ciężarówki w codziennych operacjach transportu dalekobieżnego.

W ramach projektu E-Charge, w pełni elektryczna ciężarówka zastąpi ciężarówkę z silnikiem diesla. Samochód będzie przewozić towary między terminalami w Jönköping i Södertälje wieczorem i w nocy, a w ciągu dnia rozwozić je do klientów.

Siedem akumulatorów w Scania R 450e ma pojemność 728 kilowatogodzin. Liczba akumulatorów została zwiększona, aby umożliwić przejechanie około 300 kilometrów bez ładowania pośredniego w skandynawskich warunkach pogodowych przy masie całkowitej pojazdu wynoszącej 64 tony metryczne i długości 24 metrów. Ciężarówka R 450e jest pierwszą bateryjno-elektryczną ciężarówką długodystansową Scania o takim zasięgu. Pojazd jest ładowany za pomocą ładowarek ABB E-mobile o dużej mocy w terminalach DB Schenker.

Projekt E-Charge

Projekt E-Charge skupia czternastu partnerów z dziedziny budowy pojazdów, nauki, logistyki, energii elektrycznej i paliw, aby wspólnie opracować i przetestować akumulatorowo-elektryczny transport długodystansowy. Współpraca międzysektorowa i rozwój mają szczególne znaczenie w projekcie. Celem jest prowadzenie badań w praktycznie wszystkich obszarach związanych z wyzwaniami projektu: od zużycia energii przez pojazdy po wymiarowanie ładowarek i stacji ładowania oraz wpływ na sieć energetyczną po wpływ na transport i logistykę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *