Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Pierwsza elektryczna chłodnia Fresh Logistics z odzyskiem energii już na drogach

fot. Grupa Raben
W ramach inwestycji w innowacje spółka Fresh Logistics Polska wprowadza do swojej floty pierwszą elektryczną naczepę chłodnię z systemem odzyskiwania energii “z drogi”, co oznacza, że agregat ładuje się podczas jazdy i hamowania. To milowy krok w logistyce produktów świeżych, gdzie energia może zostać odebrana i wykorzystana do utrzymania ładunku w optymalnej temperaturze. To rozwiązanie eliminuje emisje CO2 o 30%, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości paliwa potrzebnego do zasilania transportowego agregatu chłodniczego również o 30%.

Pojazdy poruszające się po drodze powodują duże straty energii. Ta energia może zostać odebrana
i wykorzystana do utrzymania ładunku w optymalnej temperaturze. Technologia AxlePower firmy Thermo King przywraca równowagę: przekształca utraconą energię w źródło zasilania do chłodzenia naczepy. Opracowany we współpracy z BPW system wykorzystuje wieloletnie doświadczenie w transporcie chłodniczym. Energia do chłodzenia pochodzi nie tylko z akumulatora, ale także z osi generatora. Jest ona porównywalna do dynamo w rowerze i umożliwia wykorzystanie energii kinetycznej z jazdy.

Fresh Logistics odebrał właśnie pierwszą w pełni elektryczną naczepę, która odzyskuje energię z przejechanych kilometrów. Co to oznacza? Bateria „Energ-e Pack” umieszona pod naczepą czerpie energię z hamowania i ruchu naczepy. Podczas rutynowej eksploatacji energia jest przechwytywana i przechowywana w baterii. Jest to proces, który eliminuje emisje CO2, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości paliwa potrzebnego do zasilania transportowego agregatu chłodniczego. Odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania pomaga zapewnić wolniejsze zużycie klocków hamulcowych ciągnika i naczepy. Oznacza to również dłuższe okresy międzyobsługowe agregatu, przy znacznie mniejszym zużyciu silnika. Warto zwrócić uwagę również na zdecydowanie bardziej cichą pracę agregatu aniżeli z głośnym silnikiem wysokoprężnym.

Oficjalne przekazanie naczepy odbyło się pod koniec kwietnia, uczestniczyli w nim przedstawiciele Krone: Jan Timm, Iwona Bubel, Thermo King: Jedrzej Chojnack wraz z instruktorem oraz przedstawiciel TT Thermo King Maciej Śmieciński. Nie zabrakło również reprezentanów Fresh Logistics Polska: Jakub Zając, Grzegorz Łabusiński oraz Grupy Raben Peter Duvel, Darius Krol, Mirco Sievers. W wydarzeniu udział brali również kierowcy Grupy Raben.

Dzięki niezależnemu systemowi chłodzenia w całości zamontowanemu na naczepie, rozwiązanie staje się systemem typu plug and play, pozwalającym zmaksymalizować elastyczność floty i działającym niezależnie od ciągnika, umożliwia to łatwe łączenie i dopasowywanie naczep i ciągników w celu bezproblemowej integracji z flotą. Ponieważ system jest całkowicie umieszczony na naczepie, współpracuje z dowolnym źródłem zasilania ciągnika: napędem wysokoprężnym, LNG, CNG, wodorowym lub w pełni elektrycznym. Generując i magazynując energię w drodze, nie wymaga dedykowanej infrastruktury do ładowania. Pomaga to zapobiegać dodatkowym przestojom związanym z ładowaniem akumulatora w zajezdni lub podczas załadunku/rozładunku i sprawia, że system przechwyci energię z każdej trasy.

Jest to zapewne rewolucja w „świeżej logistyce”. Naczepy z agregatami chłodniczymi to fundament biznesu. W końcu najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej temperatury w całym łańcuchu dostaw, również podczas transportu. Innowację stanowi odzyskiwanie energii i możliwość działania w 100% z energii elektrycznej.

Zgodnie ze swoim motto „Better Every Day” firma codziennie stawia na rozwój i innowacje, które są wpisane w jej DNA. Fresh Logistics dokłada wszelkich starań, aby jej usługi i obsługa były na jak najwyższym poziomie, przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań. Elektryczna chłodnia to milowy krok w rozwoju spółki, ale na pewno nie ostatni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *