Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

MI: Sześć z ośmiu odcinków S10 Szczecin – Piła w realizacji

fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła dwie kolejne umowy na realizację drogi ekspresowej S10 w województwie zachodniopomorskim. Wykonawcą odcinka Stargard – Suchań o długości 13,8 km będzie Budimex za kwotę 450,38 mln zł, a odcinek Recz – Cybowo o długości 15,7 km wybuduje za kwotę 647 mln zł konsorcjum Kobylarnia i Mirbud.

Realizacja obu odcinków drogi ekspresowej S10 została zaplanowana w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku i prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Wykonawcy będą mieć 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po jej uzyskaniu rozpoczną się prace w terenie, co jest planowane pod koniec 2025 r. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r.

S10 Stargard – Suchań

Nowa droga ekspresowa rozpocznie się od węzła drogowego Stargard Wschód na końcu obwodnicy Stargardu. S10 ominie od północy Krąpiel, gdzie na przecięciu z drogą powiatową powstanie węzeł drogowy. Dalej ponownie będzie biegła obok obecnego przebiegu DK10. Odcinek zakończy się około 1 km przed węzłem drogowym Suchań.

W ramach inwestycji zaplanowano realizację pary Miejsc Obsługi Podróżnych Tychowo. Powstanie osiem wiaduktów, sześć przejść dolnych dla zwierząt i jedno górne.

S10 Recz – Cybowo

Trasa rozpocznie się za węzłem drogowym Recz, który powstanie na sąsiednim odcinku. Na połączeniu z drogą powiatową w rejonie Żółwina zlokalizowany będzie węzeł drogowy. Odcinek zakończy się około kilometra za mostem na Drawie, przed węzłem drogowym Cybowo.

W ramach inwestycji przewidziano budowę 14 obiektów mostowych – sześciu wiaduktów, mostu, trzech przejść dolnych dla dużych zwierząt i czterech przejść górnych dla dużych zwierząt. Powstanie również 47 przepustów dla płazów i małych zwierząt.

Ponad 113 km nowej drogi ekspresowej

W ramach inwestycji wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (skrzyżowanie z autostradą A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa na granicy Szczecina do końca obwodnicy Stargardu oraz 7 odcinków od Stargardu do Piły, z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza.

W nowym śladzie droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, m.in. Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Szczecin – Piła.

Docelowo trasa S10 będzie miała ok. 400 km długości i połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej w okolicy Naruszewa, a bezpośredni dojazd do stolicy zapewni droga ekspresowa S7.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *