Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Andrzej Kozłowski z Rohlig SUUS Logistics o rozwoju infrastruktury transportowej

fot. SUUS
Unia Europejska stawia na integrację szlaków transportowych na Bałkanach Zachodnich, w Ukrainie czy Mołdawii z korytarzami unijnymi w ramach TEN-T. Podkreśla także konieczność inwestycji w infrastrukturę jeszcze przed przystąpieniem krajów do wspólnoty i zapowiada wsparcie finansowe dla tych działań. To podejście tylko potwierdza, jak ważnym spoiwem UE jest wymiana handlowa oraz to, że transport i logistyka są krwiobiegiem gospodarki.

Beneficjentami inwestycji będą nie tylko państwa takie jak Serbia, Albania, Bośnia i Hercegowina czy Ukraina, ale także region Europy Środkowo-Wschodniej. Dlaczego? Jest on hubem logistycznym pomiędzy zachodem i północą kontynentu a wymienionymi krajami aspirującymi do członkostwa w UE.

Nowoczesna i zintegrowana infrastruktura transportowa podniesie efektywność w przewozie towarów na tych kierunkach. Ma to duże znaczenie m.in. w kontekście odbudowy Ukrainy. Przełoży się to także na większą atrakcyjność regionu CEE pod względem lokalizacji zakładów produkcyjnych czy centrów dystrybucyjnych, ponieważ kraje położone w południowo-wschodniej Europie to atrakcyjne rynki zbytu. Zyskają na tym także południowe porty morskie, takie jak Koper czy Konstanca, które staną się jeszcze istotniejszą bramą m.in. dla towarów importowanych z Azji na Bałkany. Zwiększy to ich konkurencyjność względem terminali na Morzu Północnym, w Hamburgu czy Rotterdamie.

Takie holistyczne podejście do modernizacji infrastruktury, które obejmuje drogi, linie kolejowe terminale przeładunkowe czy porty morskie, pozwala również na dywersyfikację rozwiązań transportowych i budowanie odporności łańcuchów dostaw. Szczególnie warto zwrócić uwagę na inwestycje w transport kolejowy czy intermodalny, z którego coraz częściej korzystają firmy, w dużej mierze ze względu na kwestie redukcji emisyjności przewozów oraz przewagę tej opcji przy przewozach dużych wolumenów, szczególnie ciężkiego cargo.

W Rohlig SUUS Logistics zapewniamy naszym klientom kompleksowe wsparcie logistyczne, ze szczególnym naciskiem na rozwiązania przyjazne środowisku. Obsługujemy łańcuchy dostaw na całym świecie, również na wspomnianych wyżej kierunkach. Dlatego cieszą nas podejmowane inwestycje oraz ich skala i zakres. Wpływa to bezpośrednio na wzrost naszych możliwości operacyjnych w tym regionie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *