Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce

Afryka jest rynkiem wschodzącym o bogatych zasobach naturalnych i rosnącym eksporcie. CEVA Logistics wspiera tu rozwój regionalnego i międzynarodowego handlu, zarządzając logistyką na kluczowych korytarzach i szlakach handlowych. Teraz, w odpowiedzi na dynamiczny rozwój gospodarczy regionu, dąży do wzmocnienia pozycji i rozbudowy infrastruktury logistycznej. Ważnym elementem strategii ma być innowacyjne podejście w wykorzystaniu transportu kolejowego i rozwiązań multimodalnych. CEVA zrealizowała już swoją pierwszą dostawę pociągiem blokowym i jako pierwsza wykorzystała kolej do przewozu transformatorów energetycznych.

Obecnie główną gałęzią transportową w Afryce jest transport drogowy, który obsługuje ok. 80% ładunków. Mimo tak dużego udziału w przewozach ładunków ogółem, przewoźnicy drogowi zmagają się z licznymi problemami, co wynika głównie z niedostatecznie rozwiniętej infrastruktury i tym samym niebezpiecznych i trudnych warunków drogowych. Tylko 27% dróg w Afryce jest utwardzonych, wobec 60% w Indiach i 66% w Chinach.

Korzystanie z innych gałęzi transportowych, tak jak kolej, też stanowi wyzwanie. Tylko ok. 70% linii kolejowych jest w pełni funkcjonalnych, a ten środek transportu obsługuje zaledwie 2% łącznego wolumenu przewożonych towarów. Dla porównania, w Europie transport kolejowy odpowiada za przewóz ponad 53% ładunków. Jednak, jak zauważają eksperci CEVA, mimo tych trudności, to właśnie transport kolejowy ma duży potencjał. Sprzyja mu dynamiczny rozwój gospodarczy kontynentu i konkurencja w ramach globalnych łańcuchów dostaw, ukierunkowana na wydajność i ekologię.

CEVA postawi na kolej i multimodal

CEVA oferuje kompleksowy zakres usług logistycznych na kontynencie afrykańskim i systematycznie zwiększa ich zasięg. Jeszcze w 2019 r. była obecna w 5 krajach, po strategicznych przejęciach, ma teraz oddziały w niemal 25, a działalność operacyjną prowadzi w ponad 40.

W odpowiedzi na wyzwania, jakie wiążą się z transportem drogowym, CEVA będzie zwiększać zaangażowanie w rozwój usług kolejowych. Zintegrowanie operacji w 16 krajach afrykańskich z kluczowymi portami regionalnymi ma optymalizować wykorzystanie tego środka transportu, a jednocześnie przyczynić się do redukcji emisji CO2 i wzrostu efektywności operacyjnej. Przejście z transportu drogowego na kolejowy lub ich połączenie zapewni bardziej ekonomiczne i zrównoważone rozwiązania logistyczne.

Ważne będzie bezpieczeństwo

Kluczowym warunkiem udanych dostaw kolejowych w Afryce jest zapewnienie bezpieczeństwa ładunków. Dlatego też CEVA, przy współpracy z Grupą CMA CGM, wdrożyła dodatkowy system zabezpieczeń do ochrony 40-stopowych kontenerów transportowanych koleją. Posiadają one unikalne numery identyfikacyjne i kody PIN. Przed załadunkiem, CEVA zabezpiecza każdy kontener, dokumentując proces zdjęciami, a do docelowego magazynu wysyła numery PIN. To rozwiązanie ma zminimalizować ryzyko i utrudnić nieautoryzowany dostęp, jednocześnie zapewniając integralność każdej przesyłki.

Pierwszy block train – z Mozambiku do Zimbabwe

W ostatnim czasie CEVA Logistics zrealizowała swoją pierwszą w Afryce dostawę pociągiem blokowym, przewożąc ładunki z portu Cornelder w Mozambiku do stolicy Zimbabwe, Harare. W ten sposób przetransportowano towary dla ponad 10 klientów na dystansie 549 km. Przy jego organizacji zespół CEVA w Zimbabwe współpracował z władzami portu w Mozambiku i koleją CFM. Tym samym CEVA jest jedną z nielicznych firm logistycznych, które zorganizowały dostawę ładunków pociągiem blokowym na tej strategicznej trasie.

Dzięki partnerom takim jak CEVA Logistics możemy zapewniać niezawodne i opłacalne transgraniczne usługi kolejowe, łącząc afrykańskie porty z miejscami dostaw na lądzie. Niedawno CEVA zarezerwowała u nas cały pociąg, którym przewieziono ponad 30 kontenerów. Przejście z przewozów ładunków zatłoczonymi afrykańskimi drogami na niezawodny transport kolejowy to scenariusz korzystny dla obu stron, CEVA może efektywniej obsługiwać klientów, a jednocześnie redukować emisję CO2 i wspierać rozwój infrastrukturymówi Emanuel Chacanza, Railway Director, Mozambique Port and Railway.

Pierwszy transport urządzeń energetycznych w systemie multimodalnym

W Afryce wciąż optymalnym rozwiązaniem jest system hybrydowy łączący transport drogowy z kolejowym. To właśnie w oparciu o rozwiązanie multimodalne CEVA zrealizowała dostawę project cargo transformatorów do elektrowni wodnej w Tanzanii. Jednocześnie był to pierwszy w historii transport kolejowy transformatorów na kontynencie afrykańskim. Zazwyczaj te wrażliwe na wstrząsy urządzenia, ze względu na wagę, wrażliwość i wysoką wartość, są przewożone na kołach, przy użyciu specjalistycznych naczep hydraulicznych.

Zespół inżynierów CEVA opracował szczegółowy plan przewozu urządzeń, poprzedzony analizą specyfikacji ładunku, warunków trasy i środków transportu, a także testami z wykorzystaniem monitorów wstrząsów i symulatorów. Ważne dla sukcesu było odpowiednie przygotowanie infrastruktury, co wiązało się z naprawą uszkodzeń i pęknięć torów na linii kolejowej. Dostawa transformatorów trwała 5 dni, z tanzańskiego portu Dar es Salaam do stacji kolejowych w Mzenga i Fuga. Urządzenia pokonały 170 km drogą i 120 km na torach.

Aby zapewnić bezpieczeństwo CEVA wdrożyła kilka innowacyjnych rozwiązań. Każdy z transformatorów wyposażono w monitor wstrząsów, który w czasie rzeczywistym dostarczał danych o warunkach transportu. Ryzyko uszkodzeń zminimalizowały specjalnie zaprojektowane gumowe maty umieszczone między transformatorami a pokładami wagonów, a przebieg transportu był na bieżąco monitorowany.

Realizując tak złożony logistycznie projekt, w oparciu o technologie i innowacje, CEVA ustaliła nowy standard bezpiecznego i efektywnego przewozu wrażliwych ładunków w Afryce. To pokazuje nowy kierunek w rozwoju usług logistycznych na tym kontynencie.

Wsparcie przejścia na transport kolejowy w Afryce jest ważnym elementem strategii logistycznej CEVA. Inwestując w innowacyjne rozwiązania multimodalne, nie tylko stawiamy czoła wyzwaniom związanym ze złym stanem dróg i zatłoczeniem, ale też redukujemy nasz ślad węglowy. Zrealizowane ostatnie projekty pokazują ogromny potencjał transportu kolejowego w łączeniu krajów śródlądowych z kluczowymi portami, przy jednoczesnym wsparciu handlu regionalnego i międzynarodowego Antonio Pacciolla, Ground & Rail Leader, Indie, Bliski Wschód i Afryka, CEVA Logistics.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *