Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DACHSER wykorzystuje e-ciężarówki do transportu transgranicznego

ciężarówka Dachser
fot. Dachser
Firma DACHSER po raz pierwszy wykorzystuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu międzynarodowego. Ciężarówka eActros marki Mercedes-Benz zaczęła ostatnio jeździć pięć razy w tygodniu z centrum logistycznego w Hof w Niemczech do oddalonego o około 200 kilometrów oddziału w Kladnie koło Pragi i z powrotem.

Po zakończonym sukcesem etapie testowym, w lutym i maju 2023 r. rozpoczęła się regularna eksploatacja połączenia transgranicznego. Partnerem serwisowym tej inicjatywy jest Flytt Logistic GmbH. Zestaw z wymiennym nadwoziem jest używany na dwie zmiany: w ciągu dnia 40-tonowy eTruck działa w regionalnym transporcie dystrybucyjnym w rejonie Hof, a nocą na trasie transgranicznej między Niemcami a Czechami. Według producenta ciężarówka eActros 300 ma średni zasięg do 300 kilometrów – w zależności od różnych czynników, takich jak topografia lub waga. Pojazd ładowany jest w stałych punktach ładowania oraz bezpośrednio w oddziale DACHSER w Kladnie w Czechach. Czas ładowania wynosi niewiele ponad godzinę.

DACHSER realizuje długoterminową strategię ochrony klimatu. Od 2018 r. firma korzysta z pojazdów o napędzie elektrycznym, włączając w to koncepcję zrównoważonych dostaw miejskich „DACHSER Emission-Free Delivery”. Flota pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi jest stale rozbudowywana, w tym również w transporcie dalekobieżnym.

Projekt w Hof jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach dyrektywy KsNI w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu systemami napędowymi oraz związaną z nimi infrastrukturą tankowania i ładowania. Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH, a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *