Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DSV: chcemy przewodzić transformacji energetycznej branży TSL

fot. DSV
Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics. Same deklaracje nie wystarczą, liczy się skuteczna realizacja celów. Aby wzmocnić swoje działania na rzecz ich osiągnięcia DSV w Polsce dołączyło do programu Climate Leadership. Efekty tych działań zaprezentowano w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 – 5 lat Climate Leadership.

Jednym z fundamentów gospodarki są płynnie działające łańcuchy dostaw. Za ich poprawne działanie odpowiadają logistycy, jednak w ich pracy pojawiło się nowe wyzwanie. Jest nim budowa takich rozwiązań transportowych, które będą uwzględniały zasady zrównoważonego rozwoju. Skala wyzwań jest znacząca, ponieważ branża TSL odpowiada za ok. 20 proc. wytwarzanych emisji, w samej tylko Unii Europejskiej. Bez odpowiedzialnej logistyki nie będzie możliwa budowa zrównoważonych łańcuchów dostaw, a co za tym idzie: realizacja celów transformacji energetycznej.

Operatorzy logistyczni, tacy jak DSV, którzy chcą wspierać zrównoważony rozwój i realizować swoje cele z nim związane, mają szansę odegrać kluczową rolę w procesie wdrażania bardziej korzystnych dla środowiska rozwiązań logistycznych i zachęcania zarówno klientów, jak i podwykonawców do korzystania z nich. Narzędzia, które mogą zostać do tego wykorzystane tworzą zbiór usług tzw. ”Zielonej Logistyki”. Są to m.in. monitoring emisji, optymalizacja łańcuchów dostaw, zielone magazynowanie, biopaliwa czy offset węglowy.

Z pozycją lidera wiąże się ogromne zobowiązanie wobec naszych klientów, współpracowników i społeczności, w których prowadzimy działalność biznesową. Właśnie dlatego, jako DSV, aspirujemy do tego, aby przewodzić transformacji energetycznej branży TSL – mówi Thomas Jansson, Managing Director, DSV ISS. – Dekarbonizacja to największe wyzwanie naszych czasów i nikt nie jest w stanie podołać mu samodzielnie. Sukces zostanie osiągnięty tylko wtedy, gdy zmienimy to, w jaki sposób podejmujemy decyzje biznesowe każdego dnia, a do tego potrzebna jest edukacja.

Droga do Zero Netto

Realizacja celów związanych z dążeniem organizacji do emisji zero netto to proces angażujący wiele osób, wiele działów i wiele poziomów organizacji. Warunkiem jego skuteczności jest zrozumienie pilności podjęcia przez biznes tematów ochrony klimatu i dekarbonizacji. Podstawą dla zrozumienia skali wyzwań i potrzebnego działania jest przejrzysta, klarowna informacja oraz edukacja kierowana do wszystkich zaangażowanych w proces osób.

Aby zapewnić skuteczność działań na rzecz dekarbonizacji DSV w Polsce zadecydowało o wdrożeniu programu edukacyjnego SustainAbility skierowanego zarówno do osób zarządzających organizacją, jak i osób na niższych stanowiskach, które zarządzają zespołami i mają wpływ na działanie organizacji na poziomie lokalnym. Przy wszystkich tych działaniach operator współpracuje z szeregiem ekspertów z zakresu ochrony klimatu i ESG. W charakterze partnerów wspierających cykl edukacyjny SustainAbility pod kątem merytorycznym, DSV zaprosiło ekspertów programu Climate Leadership, zainicjowanego przez UNEP/GRID-Warszawa.

Transformacja klimatyczna to niełatwy proces, a dekarbonizacja branży logistycznej jest szczególnie wymagająca. To zarówno kwestie związane z transportem, optymalizacją procesów w łańcuchu dostaw, jak i z efektywnością energetyczną budynków biurowych i magazynowych. Aby skutecznie zmieniać tak wieloaspektowy sektor potrzebna jest wiedza z różnych dziedzin.

Dzięki współpracy z Climate Leadership zyskaliśmy dostęp do kompleksowej wiedzy i ekspertów, którzy będą pomagali specjalistom i specjalistkom DSV w rozwoju niezbędnych kompetencji – mówi Agnieszka Kłopotowska, Sustainability Manager, DSV – Global Transport and Logistics. – Bardzo się cieszę, że na przestrzeni ostatnich miesięcy do działań realizowanych w programie dołączyło 260 osób reprezentujących kluczowe obszary biznesu: od compliance, marketing, HR po działy jakości i operacji.

Program SustainAbility został zaprezentowany w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 przygotowanym przez UNEP/GRID-Warszawa z okazji 5 rocznicy działalności projektu Climate Leadership.

Rzeczywista zielona transformacja jest konieczna nie tylko ze względu na dobro środowiska, lecz również dla stabilnego rozwoju gospodarczego. Jej sukces zależy od zrozumienia jak można wdrażać takie zmiany w praktyce. Kluczowe jest zatem nie tylko dostarczanie usystematyzowanej wiedzy, ale również umiejętność oceny wpływu decyzji ekonomicznych na zmieniające się warunki środowiskowe. Jedynie taka zdolność pozwala efektywnie kształtować zmiany we wszystkich aspektach zależności między społeczeństwem a naturą. W szczególności w branży logistycznej, dekarbonizacja staje się naglącą potrzebą, której wdrożenie jest kluczowe dla redukcji emisji i ograniczenia śladu środowiskowego. Aby sprostać temu wyzwaniu, niezbędne jest wdrażanie nowatorskich rozwiązań technologicznych i operacyjnych, które umożliwią transformację sektora zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Takie rozwiązania wypracowujemy od 5 lat z firmami uczestniczącymi w programie Climate Leadership – mówi Maria Andrzejewska, dyrektorka generalna UNEP/GRID-Warszawa

UNEP/GRID-Warszawa od 1991 roku realizuje w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działając na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Zobowiązanie klimatyczne DSV – Global Transport and Logistics

DSV zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. W ramach tego celu firma planuje zredukować emisję o 50% w zakresach 1. i 2. i o 30% w zakresie 3. do 2030 roku (rok bazowy: 2019). Droga do osiągnięcia tych kamieni milowych prowadzących do ostatecznego celu została wyznaczona w mapach dekarbonizacji, opracowanych indywidualnie dla każdego z obszarów działalności: transportu drogowego, logistyki magazynowej, spedycji morskiej i lotniczej.

Operator świadczy kompleksowe usługi transportu drogowego, spedycji morskiej i lotniczej oraz logistyki magazynowej dla partnerów m.in. z sektora farmaceutycznego, healthcare, automotive, elektroniki, telekomunikacji, FMCG, retail, white goods, beauty, chemii czy eCommerce.

W Polsce DSV dysponuje obecnie 19 obiektami o łącznej powierzchni 320 tys. mkw., w tym jednym magazynem wyposażonym w system AutoStore. Operator zarządza ogólnoeuropejską siecią połączeń drobnicowych – na terenie kraju funkcjonuje 17 terminali, poprzez które realizowane są usługi transportu międzynarodowego i krajowego.

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *