Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

DSV: krzemowe łańcuchy dostaw przyszłości

fot. DSV
Mikrochipy są elementem, który może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa gospodarczego oraz technologicznego. W ostatnich latach rozpoczęto na całym świecie wiele projektów, których celem była zmiana istniejącego porządku, w którym krytyczne komponenty były wytwarzane jedynie w kilku miejscach świata. DSV – Global Transport and Logistics już rozpoczęło budowę rozwiązań logistycznych, które staną się podstawą nowych, krzemowych łańcuchów dostaw.

Globalny pościg za autonomią

Pandemia Covid-19 unaoczniła, jak ogromny wpływ mają półprzewodniki na cały ekosystem gospodarki. Zakłócenia w dostawach układów scalonych z fabryk zlokalizowanych w Korei Południowej czy Tajwanie doprowadziły do ograniczenia lub całkowitego wstrzymania działalności firm z całego świata. W Europie najbardziej obrazowym przykładem były problemy sektora motoryzacyjnego – i setki tysięcy pojazdów czekających na placach wokół fabryk czy salonów dilerskich. Wszystko dlatego, że w samochodach zabrakło niewielkich podzespołów, które umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie skomplikowanych systemów komfortu czy bezpieczeństwa.

W reakcji na te wydarzenia w Europie (European Chips Act) i Stanach Zjednoczonych (CHIPS Act) stworzono regulacje, których celem było wsparcie – poprzez różnego rodzaju ułatwienia, preferencje czy subsydia – budowy lokalnych ośrodków produkcji półprzewodników. Jak pokazuje analiza opracowana przez Semiconductor Industry Association oraz Boston Consulting Group, inwestycje publiczne przekształcą w kolejnych latach globalny rynek produkcji chipów.

Krzemowe szlaki handlowe

Choć analitycy Boston Consulting Group nie przewidują utraty wiodącej pozycji wśród dostawców układów scalonych przez producentów z Azji, to do 2032 prognozują znaczący wzrost mocy produkcyjnych w krajach Zachodu, w szczególności w Stanach Zjednoczonych. Wraz z reshoringiem fabryk do nowych lokalizacji konieczne będzie stworzenie nowych łańcuchów logistycznych, zdolnych obsłużyć zarówno dostawy niezbędnych surowców i półproduktów, jak i transport gotowych produktów do odbiorców.

W świecie logistyki półprzewodników każdy etap łańcucha wartości wiąże się z szeregiem wyzwań. Zanim chip powstanie, do fabryki muszą trafić bardzo delikatne, zaawansowane technologicznie maszyny czy substancje chemiczne wykorzystywane w procesach produkcyjnych. Również gotowe produkty, które mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, wymagają szczególnej uwagi – przesyłki muszą być odpowiednio chronione przed czynnikami fizycznymi, takimi jak temperatura i wilgotność. Do ich uszkodzenia mogą doprowadzić także wibracje czy ciśnienie mówi Krzysztof Osik, Air Freight Director, DSV – Global Transport and Logistics.

Ze względu na właściwości półprzewodników kluczową rolę w globalnej architekturze systemu dostaw tych produktów odgrywa transport lotniczy — w myśl zasady, że im krótszy czas tranzytu, tym mniejsza szansa na zmaterializowanie się ryzyk.

DSV wzmacnia swoją obecność w USA

Z myślą o przyszłych potrzebach przedsiębiorstw po obydwu stronach Atlantyku DSV – Global Transport and Logistics od 2023 roku wzmacnia swoje operacje w amerykańskim stanie Arizona. Operator dodał nowe możliwości realizacji przesyłek z lokalnego lotniska Phoenix-Mesa w ramach swojej globalnej sieci konsolidacji lotniczych.

Jakość usługi jest absolutnie kluczowa dla firm z sektora produkcji zaawansowanej elektroniki. Nawet najmniejszy błąd może doprowadzić do poważnych konsekwencji na dalszych etapach procesów produkcji, w tym nawet do ich zatrzymania. To może wiązać się z koniecznością poniesienia kosztów w wysokości milionów dolarów — wskazuje Krzysztof Osik. — Jako DSV wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom i rozwijamy nasze zespoły specjalistów, którzy mogą bezpośrednio nadzorować handling towarów w porcie nadania, jak i odbioru.

Wybór lokalizacji inwestycji jest nieprzypadkowy, ponieważ stan jest jednym z największych beneficjentów amerykańskiego CHIPS Act. Od 2020 roku na jego terenie rozpoczęto 40 nowych projektów związanych z produkcją chipów o łącznej wartości 102 mld USD. Do przedsięwzięć tych należy m.in. budowa pierwszej poza Tajwanem fabryki TSMC – największego producenta półprzewodników na świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *