Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju. Podsumowuje najważniejsze kwestie związane z ESG w danym roku w Polsce.
Raport obrazuje trendy i wyzwania ESG w działaniach firm w Polsce
Dobre praktyki zostały tradycyjnie podzielone na 7 obszarów, zgodnie z normą ISO 26000. W zestawieniu znajduje się 1046 dobrych praktyk realizowanych przez 266 firm. W zdecydowanej większości (75 proc.) podmioty zgłaszające dobre praktyki to duże przedsiębiorstwa. 16 proc. stanowią firmy średnie, a firmy małe i mikro to odpowiednio 7 proc. i 2 proc. reprezentowanych przedsiębiorstw.
Podobnie jak w poprzedniej edycji raportu, także i w tym roku najwięcej działań zaprezentowanych w raporcie dotyczy zaangażowania społecznego (418 dobrych praktyk), praktyk z zakresu pracy (249 dobrych praktyk) i środowiska (210 dobrych praktyk). Do mniej licznych należą obszary dotyczące praw człowieka (54 dobre praktyki), zagadnień konsumenckich (46 dobrych praktyk), uczciwych praktyk operacyjnych (37 dobrych praktyk) i ładu organizacyjnego (32 dobre praktyki). Wśród działań wyróżnionych przez twórców raportu znalazły się 3 projekty wdrożone na terenie Polski przez lokalny oddział operatora logistycznego, DSV – Global Transport and Logistics.
Rozwiązania proekologiczne to dziś podstawowy czynnik tego, co tworzy przewagę konkurencyjną. Jednocześnie prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony to szansa na obniżenie kosztów w całym łańcuchu dostaw i realne oszczędności. Jako DSV widzimy swoją rolę nie tylko w tworzeniu skrojonych na miarę rozwiązań logistycznych, ale także w budowaniu świadomości wśród naszych partnerów – mówi Wojciech Cipiur, prezes zarządu, DSV Solutions – Inwestujemy długoterminowo w prośrodowiskowe rozwiązania. Budujemy np. własne obiekty magazynowe, które spełniają najwyższe światowe standardy ekologiczne, ale jednocześnie przyglądamy się zmianom, które możemy wprowadzić „tu i teraz”, aby nasi klienci mogli od razu z nich skorzystać i odczuć ich wpływ na swój biznes.
źródło: informacja prasowa DSV