Stanowi również alternatywę dla jadących od strony Kościerzyny w kierunku Trójmiasta. W ramach prac powstało 28 obiektów inżynierskich, z czego najdłuższy ma ponad 160 m. Wybudowano kładkę dla pieszych, 16 wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt, trzy mosty i jedno przejście podziemne. Długość ekranów akustycznych to ponad 19 tys. metrów kwadratowych, a przeciwolśnieniowych – blisko 5 tys.
Ważnym miejscem dla całego układu OMT jest wciąż budowany węzeł Żukowo, powstający w ramach sąsiedniego odcinka. W celu bezpiecznego połączenia S7 z obwodnicą Żukowa, GDDKiA wprowadziła tymczasową organizację ruchu. Na jednej z łącznic w kierunku Glincza jest zwężenie do jednego pasa na długości ok. 400 m. Dalej kierowcy korzystają z dwóch jezdni obwodnicy Żukowa (po dwa pasy ruchu) aż do ronda w Glinczu. Połączenie obwodnicy Żukowa z DK7 w Lniskach planowane jest do końca tego roku. W tym czasie GDDKiA wprowadzi ruch wahadłowy na długości ok. 300 m na DK7 w Lniskach, gdzie powstanie rondo umożliwiające wjazd na obwodnicę Żukowa.
Wraz z otwarciem pierwszego odcinka OMT zamknięto tymczasowy bajpas łączący tzw. Trasę Chwaszczyńską z DK20. Kierowcy korzystają teraz z ulic Profesora Brunona Synaka i Rdestowej, umożliwiających poprzez węzeł Dąbrowa wjazd na S6. Jednocześnie kierowcy mogą skorzystać z węzła Miszewo oraz węzła Koleczkowo na S6, z którego ulicami Partyzantów Koleczkowskich, Dębową, Gdańską i Oliwską dojadą do Chwaszczyna. W obrębie węzła Chwaszczyno GDDKiA będzie kończyć brakujące łącznice, umożliwiające bezpośredni wjazd i zjazd z S6 na OMT. Roboty będzie realizować w ramach tymczasowej organizacji ruchu przez ok. 3 miesiące.

źródło: GDDKiA