Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Dzięki inwestycji nastąpi odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również komfort i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim oraz Wolsztynem. Droga ta stanowi również ważne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
Realizacja obwodnicy Strykowa była jednym z elementów projektu dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy o wartości 2 mld zł wydatków kwalifikowanych. W ramach tego projektu dofinansowane zostaną obwodnice o łącznej długości 90 km w ciągu dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Oprócz funkcjonujących już obwodnic Smolajn, Brzezia, Nowego Sączą i Chełmca, Grzymiszewa, Ostrowca Świętokrzyskiego i oddanej do ruchu obwodnicy Strykowa, realizowane są jeszcze trasy wyprowadzające ruch z Lipska, Wąchocka, Szczecinka, Gostynia, Pułtuska i Suchowoli.
W ramach PB100 w całej Polsce powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ponad 800 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. W ramach tych inwestycji wybudowanych i zamontowanych zostanie wiele urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Najważniejszymi efektami realizacji PB100 będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, przepustowości sieci drogowej, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast oraz czystsze powietrze i mniejszy hałas. W rezultacie budowy obwodnic poprawi się także znacząco jakość życia mieszkańców tych miejscowości.
źródło: GDDKiA