Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Gdynia liderem przeładunków agro

Port Gdynia konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako jeden z kluczowych ośrodków przeładunków produktów rolno-spożywczych w regionie Morza Bałtyckiego. Port Gdynia jest pierwszym portem na Bałtyku obsługującym ładunki agro. Wielkość przeładunków w 2024 roku osiągnęła poziom 5,6 mln ton, co stanowi ponad 50% wszystkich przeładunków agro polskich portów i jednocześnie odpowiada za około 20% łącznych przeładunków na Bałtyku. Te wyniki potwierdzają dominującą rolę Gdyni w sektorze agro i budują silne podstawy pod dalszy rozwój.

Tym, co niewątpliwie umocni ten potencjał jest uroczyste otwarcie inwestycji HES Gdynia – Magazynu nr 32 zlokalizowanego na Nabrzeżu Śląskim. Nowy obiekt stanowi ważny etap rozwoju operacyjnego portu i całego sektora agro. Infrastruktura zwiększa pojemność składową o blisko 80 tysięcy ton, a tym samym pozwala na wzrost zdolności przeładunkowej w tym segmencie nawet o 30%.

Dla Portu Gdynia oznacza to dalsze budowanie pozycji rynkowej w strategicznej dla polskiej gospodarki grupie ładunkowej. Dla krajowych producentów i eksporterów produktów rolnych – bardziej efektywną i przewidywalną logistykę. Nowy magazyn oraz towarzyszące mu silosy odpowiadają na rosnące potrzeby rynku, zabezpieczając ciągłość łańcuchów dostaw oraz zapewniając elastyczność operacyjną terminala.

Rozbudowa zaplecza HES Gdynia to inwestycja o charakterze długoterminowym – zarówno w kontekście infrastrukturalnym, jak i gospodarczym. Projekt wpisuje się w szerszą strategię rozwoju Portu Gdynia jako nowoczesnego, zintegrowanego węzła logistycznego o wysokim stopniu specjalizacji. Co istotne, inwestycja została zrealizowana w czasie niestabilności gospodarczej i geopolitycznej, co dodatkowo podkreśla determinację inwestora i siłę lokalnego ekosystemu gospodarczego.

Symboliczny wymiar wydarzeniu nadaje fakt, że nowy obiekt został oddany do użytku w roku jubileuszu 30-lecia obecności HES Gdynia w Porcie Gdynia. Trzy dekady aktywności to nie tylko historia trwałej współpracy, ale również dowód na to, że Gdynia pozostaje atrakcyjnym i stabilnym miejscem dla inwestycji w sektorze portowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *