Ledvance to firma, z którą DB Schenker współpracuje już od lat w Niemczech. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że udało nam się rozszerzyć nasze partnerstwo biznesowe o Polskę. Tym bardziej, że oczekiwania klienta dotyczące czasu dostawy, eliminacji uszkodzeń przesyłek i niezawodności procesów wymagały od nas wdrożenia dedykowanych rozwiązań. Nasze zespoły stanęły na wysokości zadania wykazując się olbrzymią elastycznością i zaangażowaniem. Pełna implementacja projektu była rozłożona w czasie, ale pierwsza przesyłka została wysłana już 4 miesiące od momentu podjęcia decyzji o współpracy – mówi Władysław Kiczak, VP Head of Land Cluster North East Europe w DB Schenker.
Jednym z kluczowych, szytych na miarę rozwiązań zaprojektowanych dla klienta było utworzenie specjalnego zespołu Control Tower. Odpowiada on za planowanie i organizowanie całego procesu dystrybucji oraz zapewnienie sprawnej, bieżącej komunikacji między operatorem, Ledvance oraz dostawcą logistyki kontraktowej. Czuwa on także nad całą dokumentacją, awizacją przesyłek, fakturowaniem, raportowaniem i rozwiązywaniem bieżących problemów operacyjnych.
Ważnym czynnikiem decydującym o nawiązaniu współpracy pomiędzy firmami była też zbieżna strategia ESG i jasno określone cele środowiskowe. Terminal DB Schenker we Wrocławiu koordynujący operacje transportowe dla Ledvance posiada certyfikację BREEAM i należy do sieci tzw. zielonych terminali operatora. Natomiast skrócenie tras w zaproponowanym modelu transportowym umożliwi redukcję emisji CO2.
W Ledvance każdą decyzję podejmujemy bazując na naszych zasadach, tj.: dążeniu do doskonałości, wygrywaniu razem i odkrywaniu nowych możliwości. Ledvance Transport był i jest kluczowym ogniwem w naszej organizacji umożliwiającym spełnienie tych obietnic. Logicznym krokiem jest więc współpraca z firmami, które również dążą do działania według tych reguł na poziomie globalnym i lokalnym, aby tworzyć znaczącą wartość dla naszych klientów, środowiska i naszych pracowników. DB Schenker i Ledvance podjęły się tego wymagającego projektu i pomyślnie go wdrożyły jako partnerzy – mówi Theresa Reis, Head of Transport Europe, Ledvance.
Ze względu na indywidulany charakter proponowanych rozwiązań i dla zachowania płynności operacyjnej proces wdrożenia odbywał się etapami i wymagał nakładu czasu oraz zaangażowania wielu zespołów. Większość obsługiwanych przez operatora kierunków dostaw to linie dedykowane, ale część z nich, m.in. z Austrią, weszła na stałe w skład sieci połączeń DB Schenker. W drugim kwartale 2023 rozszerzono współpracę także o transport oceaniczny. Obecnie faza wdrożenia zakończyła się i projekt jest już w pełni operacyjny.
źródło: informacja prasowa DB Schenker
Jedna odpowiedź
Ledvance powstał kilka lat temu z podziału legendarnej w Polsce firmy Osram.