Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Pierwszy w pełni elektryczny samochód ciężarowy z nadwoziem wymiennym na dalekobieżnych trasach

ciężarówki Dachser
fot. Dachser
Firma DACHSER niedawno wprowadziła swoją pierwszą e-ciężarówkę do regularnej eksploatacji na trasie dalekobieżnej. Volvo FH Electric z dwoma nadwoziami wymiennymi jeździ dla DACHSER w Czechach. W sumie samochód ciężarowy i jego przyczepy mają łączną masę 44 ton i około 300 kilometrów zasięgu podczas pracy.

W pełni elektryczne Volvo regularnie kursuje nocą między Kladnem, niedaleko Pragi, a Hradcem Králové, położonym na wschód od stolicy, pokonując około 180-kilometrową trasę tam i z powrotem. Ten bezemisyjny pojazd jest również używany w ciągu dnia. Dwa razy dziennie pokonuje 180-kilometrową trasę w obie strony.

Volvo FH Electric, o którym mowa, jest wyposażone w trzy silniki elektryczne i sześć akumulatorów trakcyjnych o łącznej pojemności 540 kWh (BOL). Ich pełne naładowanie zajmuje zaledwie 2,5 godziny (DC, 250 kW).

Pojazd jest przeznaczony do transportu towarów w kontenerach typu swap body, które ze względu na swój niski profil stwarzają pewne szczególne wyzwania. Podwozie e-ciężarówki do nadwozi wymiennych nie może przekraczać maksymalnej wysokości całkowitej wynoszącej cztery metry, zapewniając jednocześnie odpowiednią wysokość postojową do załadunku. Z drugiej strony, akumulatory zajmują dużo miejsca pod pojazdem, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką masę całkowitą zestawu i dłuższe odległości transportowe.

Aby promować e-mobilność, w ubiegłym roku DACHSER Czechy zainwestował w instalację stacji ładowania odpowiednich zarówno dla samochodów ciężarowych, jak i osobowych. Na terenie największego czeskiego oddziału w Kladnie znajduje się stacja szybkiego ładowania DC o mocy 180 kW dla samochodów ciężarowych oraz sześć stacji ładowania AC o mocy 22 kW dla samochodów osobowych. W oddziale w Hradec Králové znajduje się łącznie sześć stacji ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW. Ponadto niedawno zakończono instalację stacji szybkiego ładowania prądem stałym.

DACHSER był również pierwszą firmą w Czechach, która wdrożyła dostawę przesyłek paletowych za pomocą e-cargo bike. W 2020 roku usługa DACHSER Emission-Free Delivery pojawiła się w stolicy Czech. Od tego czasu dostawy realizowane w ramach określonego obszaru w centrum Pragi są wyłącznie bezemisyjne. Również w mieście Hradec Králové dostawy na ostatnim odcinku realizowane są bezemisyjnie za pomocą rowerów cargo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *