W tym roku liczba przesyłek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w ostatni poniedziałek i wtorek wzrosła aż o ponad 22% względem ubiegłego roku. Co więcej, biorąc pod uwagę cały Black Week, liczba nadanych przesyłek w Poczcie Polskiej zaliczyła wzrost o ponad 46%.
Black Friday, a następnie Cyber Monday to coroczne wydarzenia, które przyciągają entuzjastów zakupów, poszukujących okazji i promocji. W te dni sklepy oferują znaczne obniżki cenowe na różnorodne produkty, co często prowadzi do gorączkowych zakupów i długich kolejek w sklepach. Dlatego zdecydowana większość klientów, coraz częściej decyduje się na zakupy online. Zmiana trendu stanowi jednak wyzwanie dla przewoźników, którzy muszą sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na dostawę paczek i zorganizować skuteczny system dystrybucji.
27 listopada odnotowano rekordową liczbę nadanych paczek. Było ich ponad 16,8% więcej niż w analogicznym dniu w ubiegłym roku. Z kolei we wtorek 28 listopada Poczta Polska odnotowała wzrost wolumenu nadanych paczek blisko o 30% względem tego samego dnia z 2022 roku.
Już od kilku miesięcy Poczta Polska przygotowywała się do przedświątecznego szczytu paczkowego. Otwarcie nowych hal w Ciemnem pod Radzyminem czy Opolu, montaż nowoczesnych sorterów we Wrocławiu, Lublinie i Lisim Ogonie to inwestycje, które przygotowały spółkę do sprawniejszej obsługi paczek. Od 25 listopada kurierzy dostarczają paczki także w soboty.
źródło: informacja prasowa Poczty Polskiej