Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Port Szczecin-Świnoujście: w przeładunkach stabilnie z dużym wzrostem drewna

Wyniki Portów Szczecin i Świnoujście po trzech kwartałach 2024 roku plasują się na stabilnym poziomie. Wartości zbliżone do zeszłorocznych zauważyć można m.in. w przeładunkach drobnicy – zarówno promowej, jak i całego tego sektora ładunkowego. Niezmienne wyniki odnotowano także w przypadku strategicznego z punktu widzenia państwa surowca: LNG.

Duży wzrost odnotował Port Szczecin w przeładunkach drewna. Ta grupa ładunkowa zwiększa swój udział w wynikach Portu już od początku roku. Przodowała w wynikach drugiego kwartału tego roku, kiedy to wzrosła o ponad 60% rok do roku, by teraz odnotować wzrost na poziomie aż 94,5%.

Koniec trzeciego kwartału

Wykonanie przeładunków po trzech kwartałach wyniosło 23,9 mln ton (narastająco), co w stosunku do ubiegłego roku zakończyło się różnicą na poziomie -11,4%. Istotny wpływ na spadki przeładunków, miał przede wszystkim węgiel – w tej grupie ładunkowej odnotowano rok do roku ponad 60% spadek (blisko 62%). Odnotowano niższe wyniki także w przeładunkach zboża oraz paliw.

Odnoszenie obecnej sytuacji do poprzedniego roku jest obarczone pewnym błędem, wynikającym z nadzwyczajnych wartości przeładunków węgla w latach 2022 i 2023, co było spowodowane sytuacją geopolityczną i zmianą łańcuchów dostaw, a to z kolei wynikało z pilnej potrzeby uzupełnienia niedoborów tego surowca – tłumaczy Jarosław Siergiej, prezes ZMPSiŚ. Obecnie sytuacja normuje się i podlega już typowym trendom rynkowym oraz relacji popytu i podaży.

Zauważamy powrót do wartości przeładunków zbliżonych do roku 2021. – Ta tendencja jest widoczna m.in. w średniej wartości przeładunków dobowychwyjaśnia prezes.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *