Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Raja: Jak bezpiecznie i ekologicznie zapakować do wysłania sprzęt RTV lub AGD

kurier wypakowujący samochód
fot. Freepik.com
Wysyłając wartościowy sprzęt RTV lub AGD - na przykład w ramach sprzedaży online czy też przeprowadzki - ważne jest, aby zadbać o odpowiednie zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Kluczowy jest dobór odpowiedniego opakowania oraz tak zwanych wypełniaczy. Firmy z branży e-commerce podczas transportu towarów powinny używać jak najwięcej ekologicznych zamienników dla tradycyjnych plastikowych produktów, gdyż coraz większy odsetek klientów podejmuje decyzje zakupowe kierując się kwestiami środowiskowymi.

Bezpieczny i zarazem ekologiczny transport wartościowego sprzętu RTV lub AGD jeszcze niedawno wydałby się dla wielu nie do pogodzenia. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób zapakować przedmiot w papierowe lub kartonowe opakowanie tak, żeby bezpiecznie dotarł on do celu, wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek oraz być na bieżąco z ofertą i asortymentem firm specjalizujących się dystrybucji opakowań.

Aby nadać wartościową przesyłkę, zmniejszając do minimum ryzyko uszkodzenia przedmiotu w niej umieszczonego, warto poświęcić czas na wybór odpowiedniego opakowania. Idealnie, gdy możemy skorzystać z oryginalnego. To jednak może być niewystarczające, ponieważ kartony, w których zwykle widzimy produkty na półkach sklepowych, mają za zadnie przykuć wzrok kupującego i nie zawsze są dostosowane do transportu. Dlatego wysyłając wartościowy przedmiot należy użyć mocnego i solidnego. W zależności od wagi paczki może być to 5-warstwowy karton, zdolny zabezpieczyć produkty o wadzie do 70 kg, lub 7-wartwowy, gdy wymagana jest bardzo duża wytrzymałość do nawet 500 kg. Tak mocne pudełka są tańszą alternatywą dla plastikowych kontenerów, które przeważnie kojarzone są z większą trwałością, niż produkty z papieru. Karton jest jednocześnie doskonałym wyborem jeżeli chcemy ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Odpowiednie opakowanie zewnętrzne to nie wszystko – jego rozmiar powinien być o tyle większy, aby zapewnić miejsce na dodatkowe zabezpieczenia. Przestrzeń tę można wypełnić standardowo pianką poliuretanową lub folią bąbelkową. Jeżeli jednak chcemy zrobić to w sposób eko-odpowiedzialny – podobnie, jak w przypadku opakowań – innowacyjni producenci oraz dystrybutorzy oferują pełną gamę papierowych zamienników, które z powodzeniem zastąpią tradycyjne wypełniacze produkowane ze sztucznych oraz mających negatywny wpływ na środowisko surowców.

Eko-alternatywą, łączącą w sobie funkcjonalność z środowiskową odpowiedzialnością jest też papier bąbelkowy z recyklingu, czyli zamiennik folii bąbelkowej, która jest bez wątpienia najpopularniejszym wypełnianiem paczek. Jego budowa jest taka sama, jak dobrze znanej wszystkim folii, z tą różnicą, że chroniące towar przed uszkodzeniami powietrze zamknięte zostało w papierowej przestrzeni. Dodatkową zaletą tego produktu jest to, że jest on nieprzezroczysty, co gwarantuje dyskrecję oraz to, że można po nim łatwo pisać. Prowadząc sklep wysyłkowy warto też pomyśleć o przekładkach tekturowych, tekturze falistej, czy papierowych wypełniaczach, które jeżeli kupimy je w kolorze, mogą dodatkowo służyć jako ozdobnik.

Należy też wspomnieć o innowacyjnym eko-wypełniaczu – zdobywcy Oscarów opakowaniowych 2022 r. we Francji – produkowanym w 100% z materiałów recyklingowanych: tekstylnym arkuszu amortyzującym. Jest on niezbędny, gdy w jednym pudełku chcemy zapakować kilka przedmiotów, nie mogących mieć ze sobą styczności podczas transportu. Zaletą takiego wypełniacza jest nie tylko wysoka odporność na przebicie i ściskanie, ale także to, że samoczynnie dopasowuje się do wszystkich kształtów produktów, chroniąc je przed wstrząsami i wibracjami.

Zastosowanie się do powyższych wskazówek oraz śledzenie nowości na rynku branży opakowań jest konieczne, aby nie tylko bezpiecznie, ale i w zgodzie z eko-trendami wysyłać wartościowe przedmioty. Warto też śledzić badania dot. e-commcerce, a zwłaszcza obserwować te związane z ekologią. Jak wynika z raportu „Co (u)gryzie e-commerce?” z 2021 r. aż 45% e-kupujących jest w stanie poczekać dłużej na przesyłkę, jeśli ta będzie bardziej eko. Z kolei co trzeci kupujący (32% e-konsumentów) jest gotowy dopłacić za to, aby kupiony produkt zapakowany był w nie foliowe opakowanie oraz wypełniacze z materiałów recyklingowanych. Badanych zapytano także jaką sumę są gotowi dopłacić za taką eko-wysyłkę. Co czwarty wydatki te określił na ponad 5 zł, a blisko połowa (43%) na 1-2 zł.

Badania te jednoznaczne wskazują na coraz większe zapotrzebowanie na innowacyjne opakowania produkowane z naturalnych surowców. To z kolei skłania producentów – oraz sklepy e-commerce – do tworzenia coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań, zgodnych z wymogami zero waste.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *