Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Do osiągnięcia takich wyników w roku obrotowym 2023/24, przyczynił się w dużej mierze ostatni kwartał, przekraczający prognozy. Firma FM Logistic utrzymała dynamikę wyników, osiągając EBIT w wysokości 50,8 mln euro i solidną pozycję gotówkową w wysokości 183 mln euro.

Wynik ten wynika też z konsekwencji firmy w dążeniu do znacznego przekształcenia swojej organizacji w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania branży i nowe wymagania biznesowe. Plan działań udostępniony w 2023 r., skoncentrowany na dążeniu do doskonałości operacyjnej, transformacji usług i eksploracji nowych terytoriów, już przynosi efekty, o czym świadczy znaczna poprawa NPS Grupy, wskaźnika używanego do pomiaru satysfakcji klientów, który wzrósł na przestrzeni ostatnich dwóch lat z 26 do 53. Pozytywny wynik osiągnięto również wewnątrz organizacji, gdzie zadowolenie pracowników sięga 90% (badanie Pulse 2024).

Jako, że obecna sytuacja geopolityczna wymaga od nas szczególnej ostrożności, co do przyszłości gospodarczej, możemy być dumni z projektów, które zrealizowaliśmy. FM Logistic utrzymuje pozycję kluczowego gracza w branży, dzięki zaufaniu naszych klientów i zaangażowaniu zespołów, które codziennie pracują na sukces naszej firmy. Nasze dobre wyniki są pozytywnym sygnałem dla przyszłego rozwoju Grupy – podkreśla Jean-Christophe Machet, CEO FM Logistic.

Obiecujące wyniki w Europie Centralnej

Wzrost biznesu FM Logistic w Europie Centralnej zapewniły w minionym roku finansowym w dużej mierze operacje e-commerce świadczone dla nowych i obecnych klientów operatora oraz rozwój sieci drobnicowej. Wykonany został również kolejny krok w kierunku automatyzacji magazynów. Dla jednego z klientów na platformie logistycznej zlokalizowanej w czeskich Lovosicach wdrożona została technologia AutoStore. To zautomatyzowany system przechowywania i pobierania małych produktów, wspierający realizację zamówień e-commerce.

Dla realizacji założeń planu strategicznego “Powering 2023” zintensyfikowane zostały działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. FM Logistic CE wraz z partnerami biznesowymi rozpoczęło testy realizacji transportów przy wykorzystaniu samochodów elektrycznych.

FM Logistic przyspiesza swoje zrównoważone zobowiązania, co jest kluczową dźwignią dla wyników Grupy

W czasach, gdy zasada „coraz szybciej” proponowana przez podmioty gospodarcze i pożądana przez konsumentów nie jest już zgodna z wyzwaniami związanymi z ochroną zasobów planety, FM Logistic wzmacnia swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój.

Będąc przekonanym, że logistyka stanowi łącznik między przemysłem a konsumentami, od 2021 roku FM Logistic intensyfikuje swoje energooszczędne inicjatywy w ramach planu Powering 2030. Obecnie wszystkie decyzje podejmowane są przez pryzmat wdrażania wielokanałowych i zrównoważonych łańcuchów dostaw, dążenia do dobrego samopoczucia w pracy i zachęcających do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji. W tym roku FM Logistic uruchomiło nową strategię zrównoważonego rozwoju opartą na 3 filarach: działania dla pracowników, działania dla ochrony planety i wspólne działania z partnerami biznesowymi. Do 2030 roku FM Logistic zmniejszy o połowę emisyjność swoich budynków magazynowych i osiągnie 90% wskaźnik zadowolenia pracowników.

Nie ma prostego rozwiązania: to komplementarność działań i najlepszych praktyk, wdrażanych wspólnie w całej branży, pozwoli nam osiągnąć nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. W FM Logistic wierzymy, że logistyka “slow” może oferować korzystną dynamikę dla gospodarki, naszych klientów i naszych pracowników – podkreśla Jean-Christophe Machet.

Biorąc pod uwagę solidne wyniki odnotowane w latach 2023/24, FM Logistic z optymizmem patrzy na nadchodzący rok. Grupa kontynuuje swoje zaangażowanie w zrównoważony, wielokanałowy łańcuch dostaw, mając na celu osiągnięcie średniego rocznego wzrostu sprzedaży o 10% do 2030 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *