Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

UTK: słabsze wyniki przewozów towarowych koleją

Słabszy listopad 2024 r. w przewozach towarowych to kontynuacja niekorzystnej koniunktury, jaka jest w tym segmencie od wybuchu wojny w Ukrainie. W ubiegłym miesiącu kolej obsłużyła prawie 19 mln ton ładunków. To trzeci najwyższy wynik w tym roku. Jest to jednak o ponad 1 mln ton mniej (-5,2%) niż w listopadzie 2023 r.

Wartość pracy przewozowej wykonanej przez pociągi towarowe przekroczyła 4,8 mld tonokilometrów – to spadek o prawie 0,4 mld tonokilometrów (-7,5%) wobec wyniku sprzed roku. Nieznacznie niższe wartości miała również praca eksploatacyjna, która wyniosła 6,9 mln pociągokilometrów – o 0,2 mln pociągokilometrów mniej (-2,4%) rok do roku. Średnia odległości przewozu 1 tony towarów ukształtowała się na poziomie 253,6 km, co jest wartością niższą o 6,4 km niż w listopadzie 2023 r.

Listopadowe wyniki w kolejowych przewozach towarów są słabsze również w zestawieniu miesiąc do miesiąca. W porównaniu do października kolej przewiozła o 1,1 mln ton (-5,3%) ładunków mniej, wynik pracy przewozowej był niższy o prawie 0,3 mld tonokilometrów (-5,7%), a pracy eksploatacyjnej o 0,4 mln pociągokilometrów (-5,6%). O 1,2 km była również krótsza średnia odległość przewozu 1 tony ładunku w zestawieniu miesiąc do miesiąca.

Od początku tego roku kolej obsłużyła 205,5 mln ton ładunków, wartość pracy zrealizowanej przez pociągi towarowe wyniosła prawie 53,8 mld tonokilometrów, a eksploatacyjnej to ponad 75,7 mln pociągokilometrów. W porównaniu do danych za ten sam okres w 2023 r. jest to mniej o 8,4 mln ton ładunków przetransportowanych koleją (-3,9%), niższa o 3,2 mld tonokilometrów (-5,6%) jest wartość pracy przewozowej i o 2,4 mln pociągokilometrów (-3%) mniejsze są wyniki pracy eksploatacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *