Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Pierwszy w pełni elektryczny samochód ciężarowy z nadwoziem wymiennym na dalekobieżnych trasach

ciężarówki Dachser
fot. Dachser
Firma DACHSER niedawno wprowadziła swoją pierwszą e-ciężarówkę do regularnej eksploatacji na trasie dalekobieżnej. Volvo FH Electric z dwoma nadwoziami wymiennymi jeździ dla DACHSER w Czechach. W sumie samochód ciężarowy i jego przyczepy mają łączną masę 44 ton i około 300 kilometrów zasięgu podczas pracy.

W pełni elektryczne Volvo regularnie kursuje nocą między Kladnem, niedaleko Pragi, a Hradcem Králové, położonym na wschód od stolicy, pokonując około 180-kilometrową trasę tam i z powrotem. Ten bezemisyjny pojazd jest również używany w ciągu dnia. Dwa razy dziennie pokonuje 180-kilometrową trasę w obie strony.

Volvo FH Electric, o którym mowa, jest wyposażone w trzy silniki elektryczne i sześć akumulatorów trakcyjnych o łącznej pojemności 540 kWh (BOL). Ich pełne naładowanie zajmuje zaledwie 2,5 godziny (DC, 250 kW).

Pojazd jest przeznaczony do transportu towarów w kontenerach typu swap body, które ze względu na swój niski profil stwarzają pewne szczególne wyzwania. Podwozie e-ciężarówki do nadwozi wymiennych nie może przekraczać maksymalnej wysokości całkowitej wynoszącej cztery metry, zapewniając jednocześnie odpowiednią wysokość postojową do załadunku. Z drugiej strony, akumulatory zajmują dużo miejsca pod pojazdem, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką masę całkowitą zestawu i dłuższe odległości transportowe.

Aby promować e-mobilność, w ubiegłym roku DACHSER Czechy zainwestował w instalację stacji ładowania odpowiednich zarówno dla samochodów ciężarowych, jak i osobowych. Na terenie największego czeskiego oddziału w Kladnie znajduje się stacja szybkiego ładowania DC o mocy 180 kW dla samochodów ciężarowych oraz sześć stacji ładowania AC o mocy 22 kW dla samochodów osobowych. W oddziale w Hradec Králové znajduje się łącznie sześć stacji ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW. Ponadto niedawno zakończono instalację stacji szybkiego ładowania prądem stałym.

DACHSER był również pierwszą firmą w Czechach, która wdrożyła dostawę przesyłek paletowych za pomocą e-cargo bike. W 2020 roku usługa DACHSER Emission-Free Delivery pojawiła się w stolicy Czech. Od tego czasu dostawy realizowane w ramach określonego obszaru w centrum Pragi są wyłącznie bezemisyjne. Również w mieście Hradec Králové dostawy na ostatnim odcinku realizowane są bezemisyjnie za pomocą rowerów cargo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *