Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Scania: nowe rozwiązania elektryczne [GALERIA]

fot. Scania Polska
Scania rozwija ofertę pojazdów elektrycznych wprowadzając nowe możliwości specyfikacyjne. Oferta firmy została poszerzona o nowe maszyny elektryczne, konfiguracje osi oraz gamę dostępnych kabin, a także szereg nowych rozwiązań w zakresie odbioru mocy. Obecnie z oferty mogą skorzystać klienci o różnych potrzebach i profilach działalności.

Komponenty i rozwiązania, które wprowadza Scania, powinny zainteresować zwłaszcza przedsiębiorstwa z sektora dystrybucji miejskiej, branży komunalnej oraz budownictwa. Oferowana tandemowa oś napędowa do elektrycznych pojazdów akumulatorowych, umożliwi wdrożenie specyfikacji dla miejskich wywrotek, hakowców, betonomieszarek i wielu innych rozwiązań bazujących na podwoziach, bez kompromisów w zakresie przyczepności i nośności. Idzie to w parze z wdrażanymi przez Scania rozwiązaniami przystawek odbioru mocy do zasilania hydrauliki lub innych elementów zabudowy pojazdów.

Dodatkowo dwie nowe wersje maszyny elektrycznej  EM C1-2 (210 kW i 240 kW) doskonale sprawdzą się w pojazdach dedykowanych branży komunalnej. Wynika to z faktu, że ich moc (285 KM lub 326 KM) jest zgodna ze specyfikacją ciężarówek wykorzystywanych do zadań powierzanych firmom transportowym przez jednostki samorządowe. Maszyna elektryczna EM C1-2 jest krótsza niż jej mocniejsze odpowiedniki – zapewnia to więcej miejsca na akumulatory lub osprzęt zabudowy pojazdu.

EM C1-2 to wszechstronna jednostka napędowa, która sprawdzi się w lekkich zastosowaniach. Charakteryzuje się niską masą, wysoką mocą wyjściową, wysokim momentem obrotowym i płynnym dostarczaniem mocy dzięki dwubiegowej przekładni. Jest przeznaczona do środowiska miejskiego, na przykład do pracy dystrybucyjnej, jak również do działań związanych z utrzymaniem dróg. Typowy pojazd do prac logistyczno-dystrybucyjnych jest oznaczany, jako Scania 24 P (o ile byłaby to wersja o mocy 240 kW) .

Rynek pojazdów elektrycznych w niektórych regionach rozwija się szybciej. Zależy to przede wszystkim od dostępności stacji ładowania (i dostępu do źródeł zasilania). Rozwiązanie problemu ładowania nie musi być jednak skomplikowane – Scania przeprowadza klientów przez cały proces i wspiera ich w wyborze optymalnego rozwiązania do ładowania.

Kolejnym obszarem, który początkowo stanowił pewne wyzwanie w przypadku przejścia na napęd elektryczny, są przystawki odbioru mocy (ang. power take-off, PTO). Wydajne i wytrzymałe urządzenia tego typu są niezbędne dla wielu zastosowań i typów transportu, dlatego Scania wprowadza obecnie szereg różnych rozwiązań.

Zielone i wydajne baterie

Elektryczne ciężarówki Scania osiągają imponujące wyniki – także gdy mowa o ich bateriach. Wytrzymałość akumulatorów sięga 1,3 mln km, czyli obejmuje cały okres eksploatacji pojazdu. Produkcja baterii montowanych w pojazdach Scania odbywa się w północnej Szwecji – w zakładach wykorzystuje się energię elektryczną wytworzoną bez udziału paliw kopalnych. Scania postawiła na akumulatory litowo-jonowe o pryzmatycznym kształcie. W Södertälje składa się je zestawy o pojemności 416 lub 624 kWh, których pojemność użytkowa wynosi do 83% pojemności całkowitej.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *