Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Scania: nowe rozwiązania elektryczne [GALERIA]

fot. Scania Polska
Scania rozwija ofertę pojazdów elektrycznych wprowadzając nowe możliwości specyfikacyjne. Oferta firmy została poszerzona o nowe maszyny elektryczne, konfiguracje osi oraz gamę dostępnych kabin, a także szereg nowych rozwiązań w zakresie odbioru mocy. Obecnie z oferty mogą skorzystać klienci o różnych potrzebach i profilach działalności.

Komponenty i rozwiązania, które wprowadza Scania, powinny zainteresować zwłaszcza przedsiębiorstwa z sektora dystrybucji miejskiej, branży komunalnej oraz budownictwa. Oferowana tandemowa oś napędowa do elektrycznych pojazdów akumulatorowych, umożliwi wdrożenie specyfikacji dla miejskich wywrotek, hakowców, betonomieszarek i wielu innych rozwiązań bazujących na podwoziach, bez kompromisów w zakresie przyczepności i nośności. Idzie to w parze z wdrażanymi przez Scania rozwiązaniami przystawek odbioru mocy do zasilania hydrauliki lub innych elementów zabudowy pojazdów.

Dodatkowo dwie nowe wersje maszyny elektrycznej  EM C1-2 (210 kW i 240 kW) doskonale sprawdzą się w pojazdach dedykowanych branży komunalnej. Wynika to z faktu, że ich moc (285 KM lub 326 KM) jest zgodna ze specyfikacją ciężarówek wykorzystywanych do zadań powierzanych firmom transportowym przez jednostki samorządowe. Maszyna elektryczna EM C1-2 jest krótsza niż jej mocniejsze odpowiedniki – zapewnia to więcej miejsca na akumulatory lub osprzęt zabudowy pojazdu.

EM C1-2 to wszechstronna jednostka napędowa, która sprawdzi się w lekkich zastosowaniach. Charakteryzuje się niską masą, wysoką mocą wyjściową, wysokim momentem obrotowym i płynnym dostarczaniem mocy dzięki dwubiegowej przekładni. Jest przeznaczona do środowiska miejskiego, na przykład do pracy dystrybucyjnej, jak również do działań związanych z utrzymaniem dróg. Typowy pojazd do prac logistyczno-dystrybucyjnych jest oznaczany, jako Scania 24 P (o ile byłaby to wersja o mocy 240 kW) .

Rynek pojazdów elektrycznych w niektórych regionach rozwija się szybciej. Zależy to przede wszystkim od dostępności stacji ładowania (i dostępu do źródeł zasilania). Rozwiązanie problemu ładowania nie musi być jednak skomplikowane – Scania przeprowadza klientów przez cały proces i wspiera ich w wyborze optymalnego rozwiązania do ładowania.

Kolejnym obszarem, który początkowo stanowił pewne wyzwanie w przypadku przejścia na napęd elektryczny, są przystawki odbioru mocy (ang. power take-off, PTO). Wydajne i wytrzymałe urządzenia tego typu są niezbędne dla wielu zastosowań i typów transportu, dlatego Scania wprowadza obecnie szereg różnych rozwiązań.

Zielone i wydajne baterie

Elektryczne ciężarówki Scania osiągają imponujące wyniki – także gdy mowa o ich bateriach. Wytrzymałość akumulatorów sięga 1,3 mln km, czyli obejmuje cały okres eksploatacji pojazdu. Produkcja baterii montowanych w pojazdach Scania odbywa się w północnej Szwecji – w zakładach wykorzystuje się energię elektryczną wytworzoną bez udziału paliw kopalnych. Scania postawiła na akumulatory litowo-jonowe o pryzmatycznym kształcie. W Södertälje składa się je zestawy o pojemności 416 lub 624 kWh, których pojemność użytkowa wynosi do 83% pojemności całkowitej.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *