Dostarczone do Berto Polska pojazdy wyposażone są w systemy GSR obejmujące szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Dzięki temu kierowcy mogą podejmować bardziej świadome decyzje podczas zmiany pasa ruchu czy manewrowania w przestrzeniach miejskich. Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy pojazd zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością. System automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. System ten zwiększa bezpieczeństwo na drodze i wspiera reakcję kierowcy w sytuacjach awaryjnych. Pojazd jest wyposażony w system TPMS wraz z przyczepą co umożliwia informowanie kierowcy o aktualnym ciśnieniu w oponach, co podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego z powodu zmniejszenia ryzyka rozerwania opony w przypadku jazdy ze złym ciśnieniem.
Oprócz pojazdów w ofercie znalazło się również wsparcie w postaci dwuletniej usługi Optifleet, szkoleń kierowców z jazdy racjonalnej oraz 5-letni kontrakt serwisowy Start&Drive Excellence.
Jarosław Zwoliński Key Account Manager Renault Trucks Polska mówi: Z dumą przekazujemy dwa zaawansowane technologicznie pojazdy w pełni dopasowane do potrzeb Berto Polska będące efektem doskonałej współpracy z naszymi partnerami Carrier, Igloocar Wesob i Bär Cargolift. Klient odbiera pojazdy wyposażone w najnowsze systemy zgodne z wytycznymi GSR, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo na drodze. Spokój eksploatacji zapewnią 5-letnie kontrakty serwisowe Excellence. Dodatkowo Optifleet i specjalistyczne szkolenia dla kierowców pozwolą na optymalizację operacji i zwiększenie efektywności floty. Jestem pewien, że dostarczone pojazdy w pełni spełnią oczekiwania Berto Polska, przyczyniając się do dalszego rozwoju i sukcesu firmy.
Renault Trucks jest długoterminowym partnerem nie tylko Grupy Berto, ale także Berto Polska. Stała współpraca między naszymi zespołami pozwala nam oferować i budować wydajne rozwiązania transportowe z wykorzystaniem wysokiej jakości pojazdów i usług serwisowych. Każdego dnia Berto Polska wykorzystuje ponad 100 pojazdów do transportu towarów swoich klientów w całej Polsce. Jesteśmy obecni na 3 rynkach: spożywczym z kontrolą temperatury, farmaceutycznym i materiałów budowlanych. Dysponujemy różnymi punktami przeładunkowymi, co pozwala nam na organizowanie transportu wahadłowego, jak i lokalną dystrybucję. Nasza gama pojazdów jest zróżnicowana i pozwala zaspokoić różne potrzeby naszych klientów (bus-solo-zestaw-HDS). Berto Polska zamierza kontynuować odnawianie floty w 2025 r., aby móc dalej oferować rozwiązania transportowe spełniające nowe wymagania transportowe (normy środowiskowe i bezpieczeństwa). Na koniec należy podkreślić, iż Berto Polska to także zespół ponad 60 specjalistów ds. transportu, którzy każdego dnia ciężko pracują, aby znaleźć optymalne rozwiązania dla naszych klientów – mówi Sylvain Cotin Dyrektor Generalny Berto Polska i Mirosław Andrzejewski V-ce Prezes Berto Kmtrans.
IGLOOCAR to znany w kraju jak również w Europie producent nadwozi izolowanych, przeznaczonych do dystrybucji towarów świeżych oraz mrożonych, wymagających stabilnej i kontrolowanej temperatury, niezależnie od pory roku i warunków zewnętrznych.
Przekazane zestawy prezentują zabudowy IGLOOCAR powstałe na bazie wieloletnich doświadczeń, przy użyciu najwyższej jakości materiałów w oparciu o zaawansowaną technologię podciśnieniowego klejenia płyt warstwowych. Gwarantuje to uzyskanie najwyższych parametrów izolacyjnych wyrobów, spełniających rygorystyczne wymagania stawiane przy transporcie artykułów spożywczych. Konfiguracja nadwozi obejmuje między innymi przystosowanie pod agregat chłodniczy z dwoma parownikami oraz montaż ścianek działowych co umożliwia podział wnętrza na dwa niezależne przedziały o różnych temperaturach. Podłoga pokryta jest blachą antypoślizgową ze stopu AL. spawaną z kątownikiem przypodłogowym tworząc tzw. szczelną „wannę”. Listwy do blokowania ładunku na ścianach bocznych oraz drążki poziome i pionowe umożliwiają bezpieczne przewożenie towaru. Drzwi tylne dwuskrzydłowe oraz boczne jednoskrzydłowe na prawej ścianie pozwalają na łatwy i szybki dostęp do przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo nadwozia zostały wyposażone w szereg lamp oświetleniowych, błyskowych i roboczych, aby kierowca mógł wykonywać swą pracę komfortowo, w bezpiecznych warunkach. Dziękujemy za zaufanie i wybór naszej marki w realizacji tego ciekawego projektu – mówi Rafał Czeluśniak Dyrektor Handlowy Igloocar.
Jak stwierdza Krzysztof Moskwiński Prezes Zarządu Bar Cargolift Polska: Nasza firma w Polsce działa już od prawie 30 lat. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy spełnić najwyższe wymagania firmy Berto Polska i zostaliśmy wybrani na dostawców wind dla tej firmy. Do prezentowanych tutaj zestawów dostarczyliśmy windy o ładowności 2000 kg z momentem udźwigu wynoszącym aż 20 kNm. Tak wysoki moment udźwigu gwarantuje długą, intensywną i bezpieczną eksploatację. Wysoka na ponad 2 m aluminiowa platforma gwarantuje załadowanie jednocześnie co najmniej dwóch palet, a zamontowane na platformie rollstopy umożliwiają jednoczesny transport co najmniej dwóch roll- kontenerów. Windy wyposażone są w sterowanie nożne na platformie, migacze oraz dodatkowy pilot z kablem. Na przyczepach zamontowaliśmy urządzenia specjalnie zaprojektowane pod tego typu pojazdy (z krótkim tylnym zwisem). Dodatkowo na przyczepach zamontowane została niezależne akumulatory, które są ładowane podczas jazdy z alternatora ciężarówki. System niezależnych akumulatorów umożliwia to, że winda na przyczepie jest zawsze gotowa do pracy, nawet jeżeli przyczepa nie jest spięta z samochodem.
Jako partner biznesowy firmy Berto, z dużym zadowoleniem obserwowaliśmy przekazanie do użytku dwóch nowych zespołów pojazdów, których specyfika wpisuje się w nasze oczekiwania, a co za tym idzie, także naszych klientów. Decyzję o zakupie samochodów poprzedziły owocne negocjacje i zbieżne cele obydwu firm dotyczące dalszej współpracy. Charakterystyka branży, w której działamy wymaga na każdym etapie niezawodności, elastyczności, a także efektywności. Jesteśmy przekonani, że nowe pojazdy pozwolą firmie Berto realizować zadania dystrybucyjne najwyższej jakości co finalnie przyniesie wymierne korzyści dla wszystkich uczestników tego procesu – mówi Zygmunt Pachulski Transport Supervisor, Logistics Havi Logistics Sp. z o. o.
źródło: Renault Trucks