Ponieważ łańcuchy dostaw na całym świecie stają się coraz bardziej wrażliwe na czas, transport towarów z punktu A do punktu B jest kluczowym czynnikiem dla większości firm. Z tego powodu Grupa Rhenus opracowała nową usługę frachtu drogowego znaną jako Sieć Drobnicowa 2.0. Celem jest zaoferowanie swoim klientom codziennych odbiorów i wyjazdów do dowolnego miejsca w Europie, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. W przeszłości Rhenus oferował tego rodzaju codzienne usługi frachtu drobnicowego tylko w wysoce uprzemysłowionych regionach o dużym potencjale w zakresie ściśle zsynchronizowanych odjazdów. Do tej pory Rhenus zapewniał mniejszą częstotliwość wyjazdów dla przesyłek np. dwa razy w tygodniu w regionach o niewielkim uprzemysłowieniu. Dzięki nowej strukturze dla ruchu transgranicznego, Rhenus będzie od teraz obsługiwał codzienne wyjazdy z każdego regionu w Europie do dowolnego miejsca docelowego na kontynencie – niezależnie od tego, gdzie klient jest zlokalizowany.
Nowa sieć transportu drobnicowego Rhenus została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu szybkich i niezawodnych dostaw przesyłek do i z miejsc docelowych w całej Europie. Struktura hub-ów, obejmująca różne kraje, zapewni możliwość codziennego procedowania importu i eksportu. Przesyłki będą początkowo trafiać do HUB’u krajowego, który będzie działać jako główny regionalny punkt przeładunkowy w odpowiednich krajach, jako usługa logistyczna pierwszej mili. Stamtąd Rhenus przetransportuje towary do centralnego węzła europejskiego, gdzie ładunek zostanie skonsolidowany zgodnie z miejscem przeznaczenia i wysłany w dalszą drogę.
Po przeprowadzeniu analizy środka ciężkości realizowanego wolumenu naszej sieci, wybraliśmy Hilden jako strategicznie i geograficznie centrum do pełnienia roli paneuropejskiego punktu przeładunkowego. Stosując to rozwiązanie, możemy zapewnić krótkie, wydajne połączenia liniowe oraz optymalną logistykę pierwszej i ostatniej mili – komentuje, wyjaśniając ten rozwój Carsten Hölzer, dyrektor zarządzający Rhenus Road Freight.
Większa częstotliwość dostaw spedycyjnych w sektorze drobnicowym sprawi, że na mapie Europy nie będzie już „białych plam”, w których klienci muszą akceptować długie czasy tranzytu. Po dwumiesięcznej fazie testowej, podczas której wyeliminowano drobne niespójności w procesie lub wprowadzono istotne zmiany, strukturalne. Przejście na sieć drobnicową 2.0 jest już gotowe do uruchomienia w całej Europie. W praktyce oznacza to, że Rhenus będzie w stanie transportować towary swoich klientów na trasach handlowych w całej Europie znacznie szybciej niż w przeszłości za pośrednictwem swojej paneuropejskiej sieci ruchu drogowego, która obejmuje ponad 150 lokalizacji Rhenus. W porównaniu do 2023 r., czas tranzytu dla drobnicowego ruchu towarowego spadnie szacunkowo o 34 procent. Klienci skorzystają również na znacznie większej przejrzystości sieci i takim samym zaangażowaniu w jakość w każdej lokalizacji biznesowej.
Dodatkową zaletą codziennych usług dla przesyłek jest możliwość połączenia rozwiązań transportowych z lokalnymi opcjami magazynowania i przeładunku. Rhenus oferuje tę usługę jako „Transport-Related Warehousing” we wszystkich krajach europejskich. Oznacza to, że klienci mają dostęp do lokalnej powierzchni magazynowej, która znajduje się bardzo blisko ich łańcuchów dostaw. W rezultacie obie opcje razem umożliwiają znacznie bardziej elastyczne operacje logistyczne z wydajnym skalowaniem w górę i w dół, w zależności od potrzeb klienta.
źródło: informacja prasowa Rhenus Logistics