Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Polska prezydencja w UE: dyrektywa w sprawie mas i wymiarów pojazdów wśród priorytetów

fot. Freepik
ECG (Stowarzyszenie Europejskiej Logistyki Pojazdów) od 20 lat pracuje nad uzyskaniem akceptacji dla ujednolicenia długości ładunku dla przewoźników pojazdów w Unii Europejskiej. Wszystko wskazuje na to, że te starania doczekają się szczęśliwego końca: z początkiem roku przedstawiciele Polski - przejmując od Węgier przewodnictwo Radzie EU – wymienili dyrektywę w sprawie mas i wymiarów wśród priorytetów swojej prezydencji.

Większość państw członkowskich UE dopuszcza długość ładunkową wynoszącą co najmniej 20,75 m, natomiast harmonizacja przepisów zagwarantuje zwiększenie zrównoważonego transportu w branży FVL (logistyka pojazdów gotowych) i odejście od krajowych wytycznych dotyczących przewoźników pojazdów. Obecnie tak nie jest: przedsiębiorstwa działają na rozdrobnionym rynku, na którym obowiązują różne przepisy krajowe dotyczące długości ładunku w przypadku przewoźników pojazdów.

ECG chce jednolitego rynku dla naszych członków będących operatorami ciężarówek. Kontynuacja przez polską prezydencję prac nad dyrektywą w sprawie wag i wymiarów zwiększa szansę na uzyskanie zharmonizowanego rynku, co zostało już uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej z lipca 2023 r.mówi Andreea Maria Serbu, Senior Manager ds. Zagranicznych w ECG.

To ważny krok w kierunku rewizji dyrektywy i harmonizacji, która ma wielkie znaczenie dla europejskiego sektora logistyki pojazdów gotowych, a zwłaszcza dla przemysłu motoryzacyjnego – podkreśla Frank Schnelle, dyrektor wykonawczy ECG.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *