Większość państw członkowskich UE dopuszcza długość ładunkową wynoszącą co najmniej 20,75 m, natomiast harmonizacja przepisów zagwarantuje zwiększenie zrównoważonego transportu w branży FVL (logistyka pojazdów gotowych) i odejście od krajowych wytycznych dotyczących przewoźników pojazdów. Obecnie tak nie jest: przedsiębiorstwa działają na rozdrobnionym rynku, na którym obowiązują różne przepisy krajowe dotyczące długości ładunku w przypadku przewoźników pojazdów.
ECG chce jednolitego rynku dla naszych członków będących operatorami ciężarówek. Kontynuacja przez polską prezydencję prac nad dyrektywą w sprawie wag i wymiarów zwiększa szansę na uzyskanie zharmonizowanego rynku, co zostało już uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej z lipca 2023 r. – mówi Andreea Maria Serbu, Senior Manager ds. Zagranicznych w ECG.
To ważny krok w kierunku rewizji dyrektywy i harmonizacji, która ma wielkie znaczenie dla europejskiego sektora logistyki pojazdów gotowych, a zwłaszcza dla przemysłu motoryzacyjnego – podkreśla Frank Schnelle, dyrektor wykonawczy ECG.
źródło: ECG