Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Polska prezydencja w UE: dyrektywa w sprawie mas i wymiarów pojazdów wśród priorytetów

fot. Freepik
ECG (Stowarzyszenie Europejskiej Logistyki Pojazdów) od 20 lat pracuje nad uzyskaniem akceptacji dla ujednolicenia długości ładunku dla przewoźników pojazdów w Unii Europejskiej. Wszystko wskazuje na to, że te starania doczekają się szczęśliwego końca: z początkiem roku przedstawiciele Polski - przejmując od Węgier przewodnictwo Radzie EU – wymienili dyrektywę w sprawie mas i wymiarów wśród priorytetów swojej prezydencji.

Większość państw członkowskich UE dopuszcza długość ładunkową wynoszącą co najmniej 20,75 m, natomiast harmonizacja przepisów zagwarantuje zwiększenie zrównoważonego transportu w branży FVL (logistyka pojazdów gotowych) i odejście od krajowych wytycznych dotyczących przewoźników pojazdów. Obecnie tak nie jest: przedsiębiorstwa działają na rozdrobnionym rynku, na którym obowiązują różne przepisy krajowe dotyczące długości ładunku w przypadku przewoźników pojazdów.

ECG chce jednolitego rynku dla naszych członków będących operatorami ciężarówek. Kontynuacja przez polską prezydencję prac nad dyrektywą w sprawie wag i wymiarów zwiększa szansę na uzyskanie zharmonizowanego rynku, co zostało już uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej z lipca 2023 r.mówi Andreea Maria Serbu, Senior Manager ds. Zagranicznych w ECG.

To ważny krok w kierunku rewizji dyrektywy i harmonizacji, która ma wielkie znaczenie dla europejskiego sektora logistyki pojazdów gotowych, a zwłaszcza dla przemysłu motoryzacyjnego – podkreśla Frank Schnelle, dyrektor wykonawczy ECG.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *