GXO Logistics, Inc. największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił dziś dwie nowe nominacje na stanowiska kierownicze. Richard Cawston, prezes na Europę, rozszerzył swoje obecne obowiązki i objął nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. przychodów (Chief Revenue Officer, CRO). GXO wzmacnia również swoje struktury sprzedaży na kraje obydwu Ameryk, Azji i Pacyfiku, dzięki zatrudnieniu Erica Spadaforę, który dołącza do GXO jako szef sprzedaży w tym regionie.
Dyrektor ds. przychodów, podlegający prezesowi Malcolmowi Wilsonowi, ponosi globalną odpowiedzialność za strategię sprzedaży, w tym ustalanie priorytetów dla najbardziej atrakcyjnych segmentów klientów, branż i rynków. Ponadto CRO usprawni zarządzanie sprzedażą poprzez centralne zarządzanie kontami klientów współpracujących z GXO w wielu lokalizacjach i krajach, aby w pełni wykorzystać globalną skalę, wiedzę i jakość obsługi oferowanej przez GXO. Richard Cawston stanie na czele działów handlowych GXO, zajmujących się sprzedażą oraz zarządzaniem kontami klientów i rozwojem biznesu.
Nasz długoterminowy wzrost opiera się na ciągłych nowych wygranych biznesowych, a wraz z większym popytem na nasze usługi i wiedzę specjalistyczną dostosowujemy organizację, aby przyspieszyć planowany dynamiczny rozwój – powiedział Malcolm Wilson, prezes GXO. Richard Cawston wnosi odpowiednie połączenie wiedzy operacyjnej, głębokiego zrozumienia potrzeb klientów i udokumentowanego doświadczenia w rozwijaniu długoterminowych relacji z klientami opartych na ciągłym tworzeniu wartości, aby wykorzystać pełną moc naszego zasięgu do napędzania rozwoju biznesu.
Richard Cawston posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży logistycznej, pracując dla międzynarodowych firm, w tym XPO Logistics Europe, gdzie pełnił funkcję prezesa i dyrektora zarządzającego flagowych operacji Norberta Dentressangle’a w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Od 2018 r. pełni funkcję prezesa GXO na Europę, dynamiczny region 14 krajów liczący ok. 500 centrów logistycznych, obsługujący wiele wiodących europejskich marek m.in. w takich branżach jak e-commerce, FMCG, elektroniki użytkowej.
Eric Spadafora dołącza do GXO przechodząc z firmy Logitech, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa i szefa sprzedaży biznesowej. Wcześniej zajmował stanowiska sprzedażowe w MCI i Verizon, gdzie jako wiceprezes zapewnił najwyższą jakość obsługi klientów, rekordowy wzrost sprzedaży i duże zaangażowanie pracowników. Oprócz bogatego doświadczenia w sektorach telekomunikacyjnym i technologicznym, Eric Spadafora wykorzysta również korzyści uzyskane dzięki przejęciu PFSweb przez GXO, zakończonemu w październiku 2023 r., wzmacniając obecność GXO w szybko rozwijających się branżach, ze szczególnym uwzględnieniem Ameryki Północnej.
GXO konsekwentnie rozwija swoją działalność poprzez pozyskiwanie nowych klientów i solidną historię sprzedaży zróżnicowaną zarówno pod względem geograficznym, konsumenckim, jak i branżowym. Do trzeciego kwartału 2023 r. GXO pozyskało 841 mln USD pochodzących z nowej działalności.
źródło: informacja prasowa GXO