Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

ZDM: powstanie zaawansowana mapa warszawskich ulic

fot. ZDM Warszawa
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie rozstrzygnął przetarg na wykonanie zdjęć sferycznych oraz skanu 3D stołecznych ulic. Powstanie w ten sposób ortofotomapa z cyfrowymi elementami, która usprawni pracę ZDM oraz będzie stanowić podstawę do dalszego rozwoju zaawansowanego „Street View”.

Warszawa to stale rozwijająca się metropolia. Dlatego wraz z nią musimy rozwijać się także my. Na początku października ogłosiliśmy przetarg na wykonanie sferycznych zdjęć i mobilnego skaningu laserowego jezdni oraz przylegającego do niej terenu. Na oferty czekaliśmy do 5 listopada. Otrzymaliśmy jedną ofertę polsko-holenderskiego konsorcjum składającego się z warszawskiej spółki Smart Factor oraz firmy Cyclomedia i postanowiliśmy z niej skorzystać. Teraz pozostaje podpisać umowę o wartości niecałych 1,2 mln złinformuje ZDM w komunikacie.

Wykonawca będzie miał za zadanie sfotografować i zeskanować 800 km podlegających ZDM ulic oraz przyległego do nich terenu (do 21 metrów). Zarządca dróg zagwarantował sobie również możliwość zwiększenia liczby kilometrów. Zdjęcia i skany pozwolą na zinwentaryzowanie dróg i pasa drogowego. Powstanie z nich także ortofotomapa z dokładnością do 10 cm, która pomoże usprawnić pracę całego ZDM. Jak informuje stołeczny zarządca dróg, to pionierskie rozwiązanie nie tylko na naszym rodzimym podwórku, ale prawdopodobnie również w Europie.

Wspomnianą ortofotomapę można porównać do „Street View”. Jest jednak dużo bardziej dokładna i zaawansowana. Pozwoli m.in. na wykrycie awarii na stołecznych drogach. To jednak jedna z wielu możliwości. Zdjęcia i skany będą poddawane analizie, podczas której wykryty zostanie szereg obiektów, np. oznakowanie uliczne, sygnalizacja świetlna, przydrożne słupy, a z czasem więcej.

Jeśli któryś z rozpoznanych obiektów będzie uszkodzony, to od razu zobaczą to odpowiednie służby. Zobaczą również, jeśli jakiegoś obiektu na drodze lub w jej pasie nie powinno być. Ponadto podczas analizy rozpoznawane są także reklamy. W ten sposób można także lokalizować reklamy nielegalne.

To wciąż jednak nie wszystkie możliwości, jakie daje ortofotomapa. Będzie także pomocna przy projektowaniu organizacji ruchu. Będzie można na nią nałożyć przygotowywane projekty i sprawdzić, czy wszystko się ze sobą pokrywa. Mapa w przyszłości może być również przydatna na przykład dla właścicieli lokali gastronomicznych. Jeśli chcieliby urządzić ogródek gastronomiczny w pasie drogowym, wszystkie wymagane do tego pomiary będzie można wykonać właśnie na ortofotomapie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *