Według badania „Barometru e-Shopper” 2023 niemal ¾ Polaków to e-konsumenci, czyli osoby, które dokonują zakupów w sieci, korzystając tym samym z usług kurierskich – dostawy na adres lub OOH. DPD rozwija swoją sieć nadań i odbioru paczek – DPD Pickup, dostosowując się do aktualnych potrzeb i oczekiwań klienta. Klienci oczekują elastyczności oraz wyboru sposobu dostawy dopasowanego do ich planów. Dlatego klient może wygodnie odbierać przesyłkę z rąk kuriera. Dzięki aplikacji DPD Mobile ma możliwość zarządzania nią np. przekierowania do automatu paczkowego czy punktu zlokalizowanego tuż obok miejsca pracy lub ulubionego sklepu spożywczego. Ma również możliwość zamówienia bezpośrednio do automatu paczkowego lub punktu odbioru.
Z miesiąca na miesiąc poszerzamy swobodę wyboru i wygodę – pisze DPD w komuniakcie. Dziś bowiem klienci mają do dyspozycji 27 000 punktów, w których mogą nadawać i odbierać paczki. Tę gęstą sieć tworzą Oddziały Miejskie DPD Pickup, punkty partnerskie, sieci detaliczne oraz oczywiście automaty paczkowe, których jest już 7 000. W efekcie punkty sieci DPD Pickup znajdziemy w ponad 750 miejscowościach w całej Polsce, a odbiory i nadania przesyłek możliwe są m.in. w takich sieciach handlowych jak Żabka, Auchan, Leroy Merlin, Dino, OBI, Shell, Arhelan, Martes, ABC, Euro Sklep, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Stokrotka Express oraz Topaz.
Stawiamy na rozwój sieci DPD Pickup, gdyż wyraźnie widzimy zmiany w preferencjach klientów. Dziś wygoda oznacza dla nich możliwość nadania i odbioru paczki w miejscu i czasie, który sami dokładnie wybiorą. My zaś, spełniając te oczekiwania, jesteśmy w stanie połączyć ekonomię i ekologię. Dzięki wielkości naszej sieci mamy możliwość zaproponowania wyjątkowej oferty dla użytkowników aplikacji DPD Mobile – wysyłki z punktu do punktu w cenie tylko 10 zł oraz z punktu na adres w cenie 15 zł. Poprzez zastosowanie floty niskoemisyjnej i optymalizację tras kurierskich związanych z dostawami OOH, dążymy do osiągnięcia wyznaczonych celów klimatycznych, co jest także doceniane przez klientów – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek Zarządu w DPD Polska.
Zarządzanie przesyłką możliwe jest m.in. dzięki aplikacji DPD Mobile, która pozwala klientom śledzić przesyłkę i zarządzać nią w trakcie całej podróży od nadawcy do adresata. W aplikacji można również nadać paczkę, zmienić adres dostawy, śledzić status przesyłki lub zadzwonić bezpośrednio do kuriera realizującego dostawę. Ponadto umożliwia ona także obsługę automatów paczkowych.
źródło: informacja prasowa DPD