Nowe funkcje systemu pozwalają zmniejszyć zapotrzebowanie na miejsce nawet o 60% w po-równaniu z konwencjonalnymi systemami ładowania oraz zapotrzebowanie na okablowanie na-wet o 40% – zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej wydajności ładowania pojazdów elektrycznych (EV).
Inwestowanie w zakresie pojazdów elektrycznych i rozwiązań ładowania ma dla nas kluczowe znaczenie, ponieważ nasi klienci poszukują rozwiązań obniżających emisję dwutlenku węgla w swoich flotach i zgodnych z przepisami dotyczącymi emisji – powiedział Art Vallely, prezes Penske Truck Leasing. – Solidna publiczna i prywatna infrastruktura ładowania jest niezbędna, aby w przyszłości zapewnić rentowność komercyjnych ciężarówek elektrycznych.
Penske jest pionierem we wdrażaniu elektrycznych pojazdów użytkowych. Firma poczyniła znaczne inwestycje w ich testowanie, utrzymanie i rozbudowę infrastruktury ładowania. Nieustannie sprawdza możliwości i eksploatuje ciężarówki elektryczne w swoich flotach leasingowych, wynajmowanych i logistycznych w różnych branżach, w tym m.in. w handlu detalicznym, produkcji, sklepach spożywczych, sieciach restauracji szybkiej obsługi, medycynie, sektorze części samochodowych itd.
System ładowania Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy jest już wykorzystywany w Stockton do ładowania rosnącej liczby pojazdów elektrycznych do lekkich, średnich i ciężkich zastosowań. Jego 10-stanowiskowa infrastruktura może ładować na miejscu aż 10 ciężarówek, z mocą do 100 kW lub pięć ciężarówek do 200 kW, co pokazuje jego wszechstronność i skalowalność dla operacji flotowych Penske.
Cieszymy się, że możemy współpracować z Hitachi nad wdrożeniem tej najnowocześniejszej technologii – powiedział Drew Cullen, starszy wiceprezes ds. usług obiektowych i paliw w Penske. – Kiedy po raz pierwszy zapoznaliśmy się z rozwiązaniem Grid-eMotion, byliśmy pod wrażeniem jego możliwości i elastyczności oraz tego, co może to oznaczać dla naszych klientów. Instalacja w Stockton wzmocni naszą współpracę z Hitachi.
źródło: informacja prasowa Penske