ID Logistics realizuje regularne dostawy last-mile dla PepsiCo z wykorzystaniem 18 samochodów dostawczych. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach, działaniach proekologicznych i wobec nadchodzących zmian w Warszawie (SCT, Nowe Centrum Warszawy), PepsiCo i ID Logistics podjęły decyzję o rozbudowie floty last-mile o samochody dostawcze Renault Trucks Master E- Tech Electric, wybranych pod kątem optymalizacji i efektywności dostaw w dystrybucji miejskiej. Są one przeznaczone do przewozu ładunków paletowych i mniejszych przesyłek do restauracji, klubów, sklepów, sklepików szkolnych, fitness klubów oraz galerii handlowych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy, od lipca 2024 r. objętym Strefą Czystego Transportu (SCT). Każdy z samochodów elektrycznych wykonuje dziennie minimum dwa kursy, realizując każdego dnia kilkadziesiąt dostaw towarów z centrum cross-dockingu PepsiCo na warszawskiej Białołęce. 8-paletowe samochody wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 160 km na jednym ładowaniu. Do ich ładowania wykorzystywane są mobilne ładowarki DC o mocy 22 kW, co nie tylko przyspiesza, ale też ułatwia ID Logistics planowanie i optymalizację tras.
Od 2021 roku wdrażamy naszą strategię pep+ (PepsiCo Positive), której celem jest transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary naszej działalności. Ze względu na częstotliwość dostaw w branży FMCG logistyka jest szczególną częścią strategii – mówi Paweł Poniedzielnik, Dyrektor ds. Logistyki, PepsiCo Polska – Do 2040 roku chcemy być bezemisyjni a modernizacja floty, dzięki której nasze produkty trafiają do konsumentów, to kwestia kluczowa.
Przygotowując się do rozpoczęcia dostaw i wyboru samochodów elektrycznych Dział Transportu ID Logistics przeprowadził testy, uwzględniając nie tylko poziom redukcji emisji CO2, ale też m.in. koszty codziennej eksploatacji. Tu korzyści wiążą się z możliwością zapewnienia szybkich dostaw do punktów sprzedaży znajdujących się w centrum miasta (buspasy) i zwolnieniem samochodów z zielonymi tablicami z opłat za postój w SPPN (Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego).
Nasi kierowcy przeszli także specjalistyczne szkolenia, prowadzone przez Renault Trucks, w zakresie eksploatacji oraz optymalnej jazdy pojazdami elektrycznymi. Szkolenia obejmowały m.in. zagadnienia związane z rekuperacją energii oraz zrozumieniem wpływu, jaki ma dynamika jazdy na efektywność realizacji dostaw w warunkach miejskich – wyjaśnia Adam Olejnik, Electromobility Project Manager, ID Logistics Polska.
Co warto podkreślić, PepsiCo i ID Logistics kładą duży nacisk na działania proekologiczne i zapobieganie zmianom klimatycznym. Dla ID Logistics rozbudowa floty transportowej o pojazdy elektryczne jest kolejnym elementem wdrażania globalnej strategii CSR, opartej na trzech filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym. Pokazuje jak ważną rolę odgrywa zaangażowanie firmy w działania na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw przy zachowaniu najwyższych standardów usług logistycznych.
Włączenie samochodów elektrycznych do floty ID Logistics z pewnością pozwoli nam na zdobycie nowego doświadczenia i know-how w zarządzaniu zielonymi łańcuchami dostaw. Chcemy aktywnie wspierać naszych klientów w realizacji ich proekologicznych celów, oferując nowe, zrównoważone rozwiązania, także w zakresie bezemisyjnego transportu – podkreśla Piotr Mroczka, Dyrektor Transportu, ID Logistics Polska.
Współpraca między ID Logistics i PepsiCo rozpoczęła się w 2018 roku. Od czterech lat operator zarządza operacjami w największym w polskiej sieci dystrybucyjnej PepsiCo magazynie centralnym w Mszczonowie. Obsługiwane są tu artykuły (produkty suche, napoje gazowane i soki, słone przekąski) dostarczane z fabryk w Grodzisku Mazowieckim, Tomaszowie Mazowieckim i Michrowie k/Grójca. Dział Transportu ID Logistics odpowiada także za dystrybucję i organizację dostaw do punktów sprzedaży.
źródło: informacja prasowa ID Logistics