Współpraca z Aldi, której celem jest rozbudowa sieci InPost w całym kraju, stanowi kolejny etap rozwoju w Wielkiej Brytanii. Nasze urządzenia zapewniają klientom pełną swobodę w odbieraniu i nadawaniu przesyłek – umożliwiając im korzystanie z usług w dogodnym momencie, bez konieczności dostosowywania się do godzin otwarcia sklepów czy czekania w kolejkach – dodał Neil Kuschel, CEO InPost UK.
W połowie stycznia Grupa InPost poinformowała, że dodatkowo zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów. W ramach tych działań, InPost planuje rozszerzenie sieci urządzeń Paczkomat i rozbudowę infrastruktury logistycznej, co umożliwi utworzenie nawet 12 000 nowych miejsc pracy. Prezes InPost, Rafał Brzoska i Premier Wielkiej Brytanii – Sir Keir Starmer – mieli w tej kwestii bilateralne spotkanie w Warszawie.
Do końca 2024 r. łączna wartość inwestycji InPost w Wielkiej Brytanii osiągnęła już 426 mln funtów. W 2024 roku InPost znacząco wzmocnił swoją pozycję na rynku brytyjskim, kupując pozostałe 70% udziałów w Menzies Distribution Limited, co pozwoliło w pełni kontrolować proces logistyczny i plan inwestycyjny w tym kraju. InPost zatrudnia obecnie w Wielkiej Brytanii 2 519 osób i zamierza zwiększać liczbę pracowników.
W 2024 r. InPost dostarczył w Wielkiej Brytanii 93,2 mln paczek, podwajając wolumen z 2023 roku. Sieć InPost w UK działa z ponad 100% przepustowością, co wskazuje na znaczną przestrzeń do rozwoju sieci APM. Na koniec 2024 roku Grupa InPost w Wielkiej Brytanii posiadała ponad 13 000 punktów OOH, a sieć APM powiększyła się o prawie 3 000, osiągając 9 200 maszyn. W 2025 roku zostanie zainstalowanych nawet 5 000 nowych urządzeń.
Na koniec 2024 r. Grupa InPost posiadała ponad 82 000 punktów dostawy OOH w Europie, w tym prawie 47 000 urządzeń Paczkomat i 35 000 punktów PUDO w dziewięciu krajach (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania). Tylko w 2024 roku firma obsłużyła prawie 1,1 miliarda przesyłek.
źródło: InPost