Jesteśmy naturalnym partnerem dla organów administracji samorządowej i sztabów kryzysowych. W celu jak najlepszej koordynacji współpracy wyznaczyliśmy specjalnego pełnomocnika spółki do bezpośrednich kontaktów w zakresie wsparcia logistycznego. Jesteśmy gotowi do realizacji transportu towarów niezbędnych do pomocy najbardziej potrzebującym mieszkańcom czy instytucjom – podkreśla Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.
Tak jak w przypadku wcześniej nawiedzających Polskę klęsk żywiołowych, pandemii i innych sytuacji wyjątkowych, Poczta Polska uruchomiła szereg działań wpierających poszkodowanych mieszkańców. By zapewnić obywatelom dostęp do podstawowych usług urzędowych, od 17 września spółka uruchomiła zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. Doręcza mieszkańcom terenów powodziowych emerytury i renty oraz włącza się m.in. w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe.
Poczta Polska pomaga także własnym pracownikom. Pocztowcy dotknięci skutkami powodzi mają możliwość zgłaszania potrzeb i próśb o pomoc finansową, materialną czy logistyczną. Została również uruchomiona zbiórka koleżeńska – Pocztowcy, za pośrednictwem Fundacji „Pocztowy Dar”, mogą wpłacać pieniądze dla kolegów poszkodowanych w czasie powodzi.
źródło: Poczta Polska