W niezwykle konkurencyjnym środowisku rynkowym najlepiej radzą sobie sprzedawcy detaliczni, którzy sprzedają towary za pośrednictwem pełnego zakresu kanałów sprzedaży – od sklepów stacjonarnych po sklepy internetowe i handel mobilny. U podstaw tak wyszukanych koncepcji sprzedaży wielokanałowej leżą wydajne łańcuchy dostaw cechujące się elastycznością w zakresie adaptacji.
Z kraju do zagranicznych klientów indywidualnych
Polskie przedsiębiorstwa, odpowiadając na rosnące oczekiwania klientów w handlu detalicznym, coraz odważniej podążają ścieżką cyfrowej sprzedaży transgranicznej. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, już 60% e-sklepów prowadzi sprzedaż poza granicami Polski, a kolejne 20% planuje rozpocząć działalność w obszarze cross-border e-commerce w najbliższych 3 latach. Zauważalna jest także ekspansja na różne rynki, gdzie aż 37% przedsiębiorstw eksportuje swoje produkty na 10 lub więcej rynków. Jest to konsekwencja zwiększającej się dynamiki cross-border e-commerce, która stanowi odpowiedź na lokalne wyzwania, takie jak spowolnienie gospodarcze czy niepewność biznesową.
Wobec tych trendów, wprowadzenie przez Dachser kolejnych innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla e-commerce, takich jak targo on-site fix, stanowi ważne wsparcie dla polskich firm, które coraz śmielej poszukują możliwości ekspansji na międzynarodowe rynki. Nowa usługa Dachser, umożliwiająca ustalenie konkretnej daty dostawy podczas składania zamówienia, doskonale wpisuje się w te tendencje. Dzięki temu polscy przedsiębiorcy mogą skutecznie odpowiedzieć na potrzeby międzynarodowych klientów, oferując im elastyczność i wygodę w procesie zakupów online – mówi Rafał Owczarek, Kierownik sprzedaży European Logistics Polska w Dachser Polska.
Dachser rozszerza portfolio usług dla dostaw B2C
Obecnie w zakresie dostaw sprzedawcy detaliczni i producenci muszą spełniać wszystkie wymagania konsumentów. Dla nas, jako partnera logistycznego, wiąże się to z koniecznością ciągłego rozwijania usług i procesów naszej sieci, przy jednoczesnym dodawaniu prostszych i szybszych rozwiązań. Stanowi to część strategii rozwoju naszej europejskiej sieci drobnicowej – mówi Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.
Dzięki usłudze targo on-site fix konsumenci mogą otrzymać swoje produkty, w preferowanym momencie, przykładowo po powrocie z wakacji lub gdy danego dnia nie będą w pracy. Ta elastyczność okazuje się strzałem w dziesiątkę, a dzięki prostszemu planowaniu i krótszemu pobytowi towarów w oddziale również firma Dachser odnosi z tego korzyści.
Usługi logistyczne Dachser są skierowane do klientów korporacyjnych, którzy oprócz usług B2B oferują również usługi B2C.
W przypadku przesyłek B2C Dachser dostarcza rozwiązania z rodziny targo on-site do większości krajów europejskich – oznacza to jasno określone usługi i standardy jakości, a także krótkie czasy tranzytu dzięki własnej sieci drobnicowej. W ramach usługi, w zależności od wybranej opcji, realizowana jest dostawa „do krawężnika” lub do miejsca użytkowania w przypadku obsługi dostawy przez jednego kierowcę.
źródło: informacja prasowa Dachser