Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Deepwater – teren pod inwestycję w Porcie Gdańsk wystawiony do przetargu

Port Gdańsk z lotu ptaka. Zaznaczony teren pod inwestycję.
Unikatowa na skalę europejską nieruchomość, zlokalizowana w głębokowodnej części Portu Gdańsk, bezpośrednio przy Pirsie Rudowym, to dla potencjalnych inwestorów wyjątkowa okazja. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. właśnie ogłosił przetarg na oddanie jej w najem długoterminowy.

Teren liczy blisko 24 ha i częściowo ma zostać zagospodarowany pod przeładunek zbóż. Obszar jest objęty aktywnym pozwoleniem na budowę terminala przeznaczonego do przeładunku towarów pochodzenia rolniczego. ZMPG oczekuje na oferty zakładające dywersyfikację obsługiwanych grup ładunkowych.

Jak pisze Port Gdańsk w komunikacie, nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej wyjątkowa lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu jak i wody, zrealizowanymi w ostatnim czasie przez ZMPG S.A., PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni, to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Ponadto teren ten objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków oraz infrastrukturę niezbędną do składowania i przeładunku zbóż. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno – usługową.

Niewątpliwym atutem nieruchomości jest jej doskonałe skomunikowanie. Ponad dwa lata temu dobiegła końca modernizacja wewnętrznego układu komunikacyjnego zlokalizowanego w Porcie Zewnętrznym, której celem było doprowadzenie ruchu kolejowego oraz samochodowego do głębokowodnych terminali przeładunkowych. Wybudowanych lub przebudowanych zostało łącznie 7,2 km dróg, 10 km torów, łącznie z torem dojazdowym do przedmiotowej nieruchomości, powstały 4 obiekty mostowe. Inwestycje u bram portu zrealizowały też inne podmioty, w tym PKP PLK. W ramach projektu pod nazwą „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” przebudowywanych zostało ponad 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo – drogowych i przejść dla pieszych. Inwestycja ta z pewnością przyczyniła się do zwiększenia przepustowości kolejowej a zatem i atrakcyjności Portu Gdańsk w oczach inwestorów.

O poprawę dostępu od strony morza do tej części portu zadbał też Urząd Morski w Gdyni. W grudniu 2019 r. zakończył modernizację toru wodnego do Portu Północnego. Do prac czerpalnych przy przebudowie toru zaangażowano największą na świecie pogłębiarkę. Teraz tor podejściowy jest szerszy i głębszy (głębokość techniczna wynosi 18 m). Bezpieczne wprowadzanie statków do portu zapewnia też nowa obrotnica. Umożliwia dwukierunkową żeglugę jednostek, również tych o większych parametrach, które wcześniej nie mogły jednocześnie wpływać i wypływać z tej części portu. Kolejnym milowym krokiem w rozwoju portu było zakończenie budowy falochronów zewnętrznych.

źródło: informacja prasowa Portu Gdańsk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *