DB Schenker oferuje doskonałe środowisko dla innowacji, technologii i wysoko wykwalifikowanych pracowników. Dzięki wdrożeniu automatyzacji i robotyzacji udało nam się zoptymalizować procesy. Zapewnia to szczególnie szybką i terminową obsługę, a jednocześnie stwarza lepsze warunki dla pracowników. Już po kilku tygodniach pracy udrożniliśmy i zwiększyliśmy przepustowość procesu dla naszego klienta z sektora elektronicznego – mówi Niklas Wilmking, Member of the Management Board for Contract Logistics, DB Schenker.
Po udanej fazie pilotażowej, docelowo około 650 pracowników magazynowych będzie wspieranych w swojej pracy przez zautomatyzowane rozwiązania. Roboty współpracują bezpośrednio z ludźmi w celu odciążenia ich od ciężkich fizycznych lub monotonnych zadań, a także do zwiększenia wydajności i efektywnosci procesów.
Autonomiczne roboty są sterowane przez oprogramowanie, które rejestruje lokalizacje regałów i położenie na nich wszystkich towarów. Robot znajdujący się najbliżej regału z danym artykułem i podnosi ją i przenosi do wybranego stanowiska kompletacji. Operator używa systemu pick-to-light, aby zdjąć wymaganą ilość towarów z półki. Po ich pobraniu operator umieszcza pudełko z produktami na przenośniku taśmowym, który transportuje je do następnej stacji roboczej w celu dalszego przetwarzania, konsolidacji lub pakowania.
Maksymalne obciążenie robotów wynosi 500 kg. Ich akumulatory wystarczają na około trzy godziny pracy. Gdy poziom naładowania jest niski, roboty podjeżdżają do jednej ze stacji ładowania w magazynie i ładują akumulator w mniej niż dziesięć minut. System robotów działa na linii przenośników o łącznej długości 3000 metrów.
Poza obsługą zamówień w ramach biznesu retail, nowe centrum dystrybucyjne obsłuży również zamówienia B2C i e-commerce, uwzględniając usługi o wartości dodanej. W przyszłości z tego miejsca będzie dostarczanych do 59 milionów produktów rocznie.
źródło: informacja prasowa DB Schenker