Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu 'TRANSPORT DROGOWY'

Rozwiązania Aleet zmienią zarządzanie transportem drogowym w Polsce?

fot. ALEET
Aleet, polski start-up specjalizujący się w Artificial Intelligence (AI), wprowadza na rynek narzędzia dla transportu drogowego – Aseem i Route2. Jak twierdzi firma, rozwiązania mogą zwiększyć rentowność firm transportowych i kurierskich, redukując ich koszty operacyjne nawet o 25%. Dostosowane są one również  do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co może zmienić sposób zarządzania dostawami drogowymi.

Aleet wykorzystuje zaawansowane technologie AI, uczenie maszynowe i analizę danych. W oparciu o algorytmy tworzy moduły do optymalizacji tras i prognozowania zapotrzebowania na usługi transportowe. Co ważne, rozwiązania te łatwo integrują się z innymi systemami operacyjnymi oraz implementują w środowisku rzeczywistym.

Cyfrowy bliźniak flot i AI planer

Aleet wprowadza na rynek transportowy dwa narzędzia, przeznaczone w szczególności dla dostaw kurierskich oraz transportów specjalnych, takich jak np. dostawy medyczne, transporty części zamiennych, transporty na produkcję just-on-time, dostawy produktów świeżych i mrożonych, innych.    

Pierwsze z nich to Aseem – cyfrowy bliźniak floty, a drugie to Route2 – platforma do dynamicznej optymalizacji tras pojazdów i przydziału ładunków, zwana też AI planerem.

Jak działa Aseem?

Narzędzie Aseem oparte na sztucznej inteligencji, pozwala na odzwierciedlenie warunków operacyjnych floty w rzeczywistości wirtualnej. Analizuje tysiące scenariuszy i umożliwia optymalizację dowolnej floty pojazdów.

Na podstawie big data analysis o historycznej realizacji zleceń, danych telematycznych oraz modelu działalności operacyjnej floty Aseem pomaga podjąć strategiczne decyzje bez ponoszenia ryzyka operacyjnego wdrożenia.

Katarzyna Marczuk, prezeska i założycielka Aleet

Jak działa Route2?

Route2 to platforma operacyjna Aleet, która służy do dynamicznej optymalizacji przydziału pojazdów do zleceń i wyznaczania najbardziej optymalnych tras oraz automatyzacji procesów transportowych w oparciu o AI.

Platforma działa jak spedytor albo planista, z tą różnicą, że rozwiązuje złożone problemy związane z wyznaczaniem tras dla pojazdów w ciągu kilku sekund / minut. Moduły sztucznej inteligencji (podobnie jak planiści flotowi) tworzą harmonogramy dostaw oraz planowania tras na podstawie przychodzących zleceń. Dzięki efektywnemu przetwarzaniu tak zwanych big data i automatycznej analizie danych, Route2 minimalizuje całkowite koszty transportu przy zachowaniu określonego poziomu wydajności i oszczędności czasu potrzebnego na zapewnienie terminowej dostawy.

Route2, co warto podkreślić, może się zintegrować z dowolnym istniejącym systemem TMS, który ma możliwość współpracy poprzez API. Narzędzie to umożliwia wyznaczanie tras dla wielkoskalowych flot transportowych (liczących tysiące pojazdów, ale też małych flot kilku pojazdowych) w czasie rzeczywistym, dostosowując się do zmieniających się warunków (nowe zlecenia, zmiany warunków na drodze, itp.).

– Skuteczność naszych optymalizacji i prognoz pozwala przedsiębiorstwom transportowym i logistycznym lepiej planować swoje operacje, minimalizować opóźnienia i zwiększać wydajność. Rozwiązania ALEET wykorzystują zaawansowane modele predykcyjne, są też elastyczne i skalowalne, co oznacza, że mogą być dostosowywane do różnych wymagań i ograniczeń operacyjnych. Bez względu na to, czy firma obsługuje doręczenia ostatniej mili, transport osobowy, przesyłki specjalne, czy duże międzynarodowe przewozy – zapewnia Katarzyna Marczuk.

Docelowo, Route2 będzie też w stanie obsłużyć konto spedytora na dowolnej giełdzie ładunków, co umożliwi automatyczne pobieranie informacji o ładunkach (np. w określonej odległości od miejsca lokalizacji pojazdu, w wybranym regionie). Na podstawie zbieranych z giełd informacji moduł Route2 dostarczy rekomendacje, które ładunki są dla naszego zestawu tras najbardziej optymalne do podjęcia.

Rozwiązania Route2 i Aseem dostosowane są też do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co sprawia, że stanowią one kluczowe narzędzie dla przyszłości zrównoważonego i innowacyjnego transportu.

******

Aleet Sp. z o.o to polski startup założony przez dr Katarzynę Marczuk, która rozpoczęła prace B+R nad rozwiązaniami dla transportu w roku 2010 oraz posiada w swoim dorobku 5 patentów technologicznych. Jej pierwsze komercyjne wdrożenia – w ramach startupu nuTonomy – to system współdzielonych taksówek autonomicznych opracowany i wdrożony w Singapurze i w USA przy współpracy z największymi graczami transportowymi na świecie (Uber, Lyft, Hyundai, Aptiv, itp). Właśnie na bazie tych doświadczeń dr Katarzyna Marczuk powołała w 2021 r. kolejny start-up – spółkę Aleet w Polsce.

Aleet został stworzony z misją rozwiązywania wyzwań transportowych, od zarządzania flotą i automatyzacji procesów spedycyjnych po wdrożenia pojazdów autonomicznych. Obecnie firma wdraża na rynek rozwiązania do automatyzacji zadań logistycznych w transporcie, czyli produkty Route2 i Aseem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *