Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

ArcelorMittal Poland testuje elektryczną ciężarówkę

fot. Arcelor Mittal
Pierwsze 200 ton stali trafiło do klientów ArcelorMittal Poland na kołach elektrycznej ciężarówki. Pojazd kursował ze Śląska do Krakowa i z powrotem, a przez 5 dni pokonał łącznie trasę ponad 1000 km.

Tygodniowy pilotaż pozwolił na redukcję emisji CO2 z transportu lądowego firmy o ponad 1,5 tony. To pierwszy tego typu test w ArcelorMittal w Europie.

Grupa ArcelorMittal stawia sobie za cel zmniejszenie swojej emisji CO2 o 35 proc. do 2030 r., a do 2050 r. chce osiągnąć neutralność klimatyczną.

Inwestycje w zmianę procesu produkcji to jedno, nie da się jednak dekarbonizować naszej firmy pomijając tak istotny czynnik, jak łańcuch dostaw. Transport drogowy jest ważną częścią tego olbrzymiego wyzwania, a my tym testem udowadniamy, że robimy wszystko, by być przygotowanym na zmianę i realizację celów redukcji emisji CO2, gdy dostawcze samochody elektryczne będą ogólnodostępnezaznacza Grzegorz Kotarba, szef ds. zakupów transportu drogowego dla ArcelorMittal Poland, odpowiedzialny za pilotażowe dostawy stali elektryczną ciężarówką.

We wrześniu wypożyczona do testów ciężarówka przez tydzień kursowała między oddziałem firmy w Krakowie, skąd przewoziła kręgi stali do ArcelorMittal Distribution Solution (AMDS) w Bytomiu – oddziału Grupy zajmującego się przetwarzaniem i dystrybucją produktów do klientów, a oddziałem w Świętochłowicach, skąd zabierała produkty przeznaczone do dalszego przetworzenia w krakowskim AMDS.

Elektryczna ciężarówka Volvo FH Electric wyposażona w osiem akumulatorów w ciągu 5 dni roboczych zrobiła 10 kursów i pokonała łącznie dystans ponad 1000 km. W tym czasie przewiozła do nas przeszło 200 ton stalowych wyrobów gotowych – ocynkowanych kręgów gorącowalcowanych, które następnie trafiły do klientów zewnętrznych. Trasa z oddziałów do nas została zaplanowana w taki sposób, by zoptymalizować zużycie akumulatorów i czas pracy kierowcy, dlatego ciężarówka robiła trasę „w kółku”wyjaśnia Marek Dolina, prezes zarządu ArcelorMittal Distribution Solutions Poland Sp. z o.o.

źródło: informacja prasowa ArcelorMittal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *