Musimy uszczelnić przepisy i nadzór nad ruchem drogowym, aby nie dochodziło do takich tragedii, jaka miała miejsce przed kilkoma dniami w Warszawie na Trasie Łazienkowskiej. Polskie rodziny oczekują od nas zmian, które poprawią bezpieczeństwo na drogach, dlatego musimy wyeliminować z dróg bandytów, którzy nic sobie nie robią z kolejnych zakazów prowadzenia pojazdów, czy też wsiadających za kierownicę po alkoholu. Zmiany te muszą być przede wszystkim kompleksowe, starannie przemyślane i precyzyjne, tak aby dawały Policji i sądom skuteczne narzędzia do działania. Liczę na dobrą współpracę w tej sprawie z Ministrem Sprawiedliwości i MSWiA — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Efektem spotkania jest decyzja o powołaniu międzyresortowego zespołu roboczego, który w ciągu kilku najbliższych tygodni przedstawi rekomendację kompleksowego pakietu zmian legislacyjnych. Mają one zawierać rozwiązania i narzędzia, które przyczynią się do realnego podniesienia bezpieczeństwa na drogach.
Zadaniem zespołu będzie koordynacja prac, mających na celu zaostrzenie sankcji wobec kierowców popełniających najcięższe wykroczenia oraz przestępstwa w ruchu drogowym. Zmiany powinny objąć przede wszystkim przepisy Kodeksu karnego, Kodeksu wykroczeń, a także ustawy Prawo o ruchu drogowym.
W spotkaniu wziął udział minister sprawiedliwości Adam Bodnar, wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Czesław Mroczek oraz przedstawiciele Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Policji.
Minister Adam Bodnar podkreślał, jak ważne jest bezpieczeństwo na drogach, zwłaszcza w obliczu ostatnich tragicznych wypadków, które wstrząsnęły opinią publiczną. Tematem dyskusji była kwestia skoordynowania działań poszczególnych instytucji w tym zakresie.
Wiceminister Stanisław Bukowiec przedstawił propozycje opracowanych w Ministerstwie Infrastruktury rozwiązań legislacyjnych polegających na zaostrzeniu sankcji za jazdę z nadmierną prędkością poza obszarem zabudowanym (odbieranie prawa jazdy za przekroczenie o więcej niż 50 km/h), zniesieniu możliwości redukcji punktów karnych za najcięższe w skutkach wykroczenia m.in. wyprzedzanie na przejściu dla pieszych czy przejazd na czerwonym świetle, a także zwiększeniu elektronicznego nadzoru nad ruchem drogowym.
źródło: Ministerstwo Infrastruktury